پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
تيم ملي فوتبال ساحلي ايران شنبه‌شب موفق شد براي دومين‌بار به مقام قهرماني جام بين‌قاره‌اي در کشور امارات برسد؛ تورنمنتي که بعد از جام‌جهاني، جزء معتبرترين رقابت‌هاي اين رشته ساحلي محسوب مي‌شود، چراکه قهرمانان قاره‌ها با يکديگر به رقابت مي‌پردازند. اين قهرماني اما تحت‌الشعاع ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا بين پرسپوليس و کاشيما قرار گرفت و استقبال چنداني از اين افتخارآفريني از سوي مسئولان نشد.

شعار سال: در همين ارتباط مصطفي کياني، گلزن تيم ملي فوتبال ساحلي، در ديدار پاياني مقابل روسيه از شرايط سخت دستيابي به مقام قهرماني گفت و انتقاداتي را نسبت به کم‌توجهي برخي مسئولان مطرح کرد.
در مورد مسابقات و روندي که منجر به قهرماني شد توضيح مي‌دهيد؟
مسابقات سطح خيلي بالايي داشت و همان‌طور که مي‌دانيد بعد از جام‌جهاني، اين رقابت‌هاست که بالاترين اهميت را براي همه تيم‌هاي مطرح دنيا دارد، چون تمام تيم‌هاي قهرمان قاره‌ها در آن شرکت مي‌کنند. با توجه به اينکه پنج بازيکن جديد ما متولد 75 بودند و براي اولين‌بار در اين رقابت‌ها شرکت مي‌کردند و چهار بازيکن باتجربه ما قبل از مسابقات مصدوم شدند، تلاش مضاعفي کرديم تا قهرماني را به دست آورديم. تيم ملي ايران يکي از پرتماشاگرترين بازي‌ها را به نمايش گذاشت و با اقتدار حريفان را شکست داديم و به فينال رسيديم. بعد از پايان هر مسابقه، تماشاگران ساير کشورها نيز ما را تشويق مي‌کردند. خداراشکر که در اين مسابقات توانستم چهار گل بزنم و براي تيم ملي کشورم مثمرثمر باشم.
درخصوص اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي صحبت کنيد. با توجه به اينکه اوکتاويو توجه ويژه‌اي به تمرينات بازيکنان قبل از شروع مسابقات دارد.
اردوهاي خيلي خوبي را قبل از مسابقات برگزار کرديم، مخصوصا اردوي پرتغال که باعث شد بازيکنان جوان ما انگيزه بگيرند و نسبت به شرايط و اهميت مسابقات آگاه شوند.
به‌ نظر مي‌رسد قهرماني تيم فوتبال ساحلي در جام بين‌قاره‌اي آن‌طور که بايد ديده نشد و مسئولان هم استقبالي از شما نکردند.
متأسفانه همين‌طور است که مي‌گوييد. قهرماني ما مصادف شد با ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا. البته طبيعي هم هست که آن مسابقه بيشتر ديده شود چون همه‌جاي دنيا ورزش فوتبال چمني بازخورد خيلي بيشتري دارد. خود من هم پرسپوليسي هستم و تمام مسابقات اين تيم را تماشا کردم، اما انتظار ما اين است که بعد از فوتبال و فوتسال، توجهي به فوتبال ساحلي هم بشود. ما در هشت سال اخير 12 جام در اين رشته کسب کرديم و بي‌انصافي است که نگاه ملي به ورزش فوتبال ساحلي نمي‌شود. عرض کردم بعد از جام‌جهاني، ما در مهم‌ترين تورنمنت اين رشته به مقام قهرماني رسيديم، اما نمي‌دانم چرا وزارت ورزش هيچ پاداشي براي قهرماني در اين رقابت‌ها در نظر نگرفته است! شايد بايد در کره‌اي ديگر به مقام قهرماني برسيم تا توسط مسئولان ديده شويم! چون تقريبا هر جامي که بوده ما در آن شرکت و مقام کسب کرديم، اما باز هم ديده نشد. متأسفانه وزارت ورزش، جام بين‌قاره‌اي را به رسميت نمي‌‌شناسد.
در استوري اينستاگرامتان هم ظاهرا از اين مسئله خيلي ناراحت بوديد که مسئولان شهر بوشهر به استقبال شما نيامدند.
همين‌طور است. وقتي به شهر خودمان رسيديم حداقل انتظارم اين بود که يک مقام مسئول به استقبال ما بيايد، اما اصلا اين اتفاق رخ نداد. از مسئولان شهر، هيئت فوتبال و استانداري و تربيت‌بدني هيچ‌کس نيامد و واقعا از اين مسئله ناراحت شدم. يکي از ستاره‌هاي فدراسيون فوتبال، قطعا موفقيت‌هاي فوتبال ساحلي است، اما آن‌طور که بايد، توجه نمي‌شود. ظاهرا رشته ما چون جزء ورزش‌هاي المپيکي نيست، بودجه جداگانه براي ما در نظر گرفته نمي‌شود.
درخصوص مربيگري و انضباطي که اوکتاويو در تيم حاکم کرده صحبت کنيد.
بدون هيچ اغراقي، مارکو اوکتاويو بهترين مربي‌ دنياست. چندي پيش مربي برزيل جايزه بهترين مربي فوتبال ساحلي را دريافت کرد که در نطقي که بعد از کسب اين عنوان داشت، گفت اوکتاويو بايد اين جايزه را دريافت مي‌کرد، چراکه بهترين مربي دنيا اوست. اوکتاويو در کنار آقاي عباس هاشم‌پور فوتبال ساحلي ايران را ساختند و عوامل کادر فني زحمت بسياري کشيدند تا ما به اينجا برسيم. در اين رقابت‌ها حتما مي‌دانيد تلفيقي از جوانان و باتجربه‌ها راهي اين مسابقات شدند، اما باز هم با اقتدار به مقام قهرماني رسيديم، چون مارکو آن‌قدر اعتمادبه‌نفس به بازيکنان داده بود که همه يکدل فقط براي موفقيت ايران تلاش مي‌کنيم.
ظاهرا تيم ب به صورت موازي با تيم ملي اصلي تشکيل شده و حالا ايران دو تيم ملي قدرتمند فوتبال ساحلي دارد. اين پيشنهاد از طرف اوکتايو مطرح شد؟
بله دقيقا. آقاي اوکتاويو اين پيشنهاد را مطرح کردند که با استقبال مقامات فدراسيون فوتبال مواجه شد. اوکتاويو براي اينکه در آينده بازيکنان جوان جايگزين باتجربه‌ها شوند تيم ملي ب را تشکيل دادند و آقاي هاشم‌پور به‌عنوان سرمربي اين تيم فعاليت مي‌کنند و البته مارکو هم نظارت کاملا دقيقي روي اين تيم دارد. اگر ما تيم ملي ب را نداشتيم نمي‌توانستيم در اين مسابقات به موفقيت دست پيدا کنيم، چون قبل از شروع، چند بازيکن اصلي را به دليل مصدوميت از دست داديم.
صحبت پاياني؟
از شما تشکر مي‌کنم که بعد از قهرماني در جام بين‌قارهاي صداي فوتبال ساحلي شديد تا شايد از اين طريق کاستي‌ها به گوش مسئولان برسد و اين قهرماني را به مردم عزيز کشورم تقديم مي‌کنم که هميشه همراه ما بوده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ 22 آبان 97، کد مطلب: 3290


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین