پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
مهدی کوچک‌زاده در تذکر شفاهی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس خطاب به لاریجانی اظهار کرد: از موقعی که بحث منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان بود تا الان اسم من در صدر لیست نمایندگان برای بیان تذکر بود. در رابطه با آن موضوع تذکری داشتم که به من وقت داده نشد، آقای فولادگر نفر هفتم بود به ایشان اجازه داده شد تذکر بدهد ولی به من اجازه داده نشد. اعتراضی هم ندارم.

شعارسال: وی افزود: آقای لاریجانی شما طبق ماده 18 سوگند خورده‌اید که بی‌طرفی را رعایت کنید من هم معتقد نیستم که به عمد این کار را کرده‌اید.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: شما رئیس یکی از سه قوه در جمهوری اسلامی ایران هستید، شأن این جایگاه این است که ظالمانه کسی را تحقیر نکنید شما از تریبونی که در اختیارتان است و بعد هم در اختیارتان خواهد بود ظلم به کسی نکنید.

کوچک‌زاده اضافه کرد: شما به من می‌گویید که تذکر ضابطه و دگمه دارد، الان یک مشت فاسد و نفوذی در رسانه‌ها می‌نویسند که کوچک‌زاده فرق دگمه و تذکر را نمی‌داند. شما آیت‌الله زاده و رئیس قوه هستید، اصل اداره مجلس ضابطه دارد و ضابطه‌اش این است که تبعیض قائل نشوید در صورتی که تبعیض قائل شدید و ما گذشت کردیم، حالا چرا تحقیر می‌کنید؟

این نماینده مجلس گفت: یعنی بنده فرق دگمه دارد و ضابطه دارد را نمی‌دانم؟ چرا از این تریبون کسانی را تحقیر می‌کنید که دست‌شان کوتاه است.

کوچک‌زاده بیان کرد: ای کسانی که به ما می‌گویید چرا حرف نمی‌زنید و یا چرا راجع به فلان موضوع سکوت کردید، یکی از دلایلش این است که رئیس قوه دوست ندارد ما حرف بزنیم و اگر هم دوست داشته باشد تحقیرمان می‌کند. هر چقدر دو یا چهار بگویید واقعیتی است که آقای لاریجانی نمی‌توانید کاریش کنید. من از علمای قم که شما را نامزد کردند سوال می‌کنم آیا این رویه اسلامی است، شما چرا بنده را از تریبون تحقیر می‌کنید؟ اگر شهامت دارید عذرخواهی کنید جواب‌های دیگر پذیرفتنی نیست.

علی لاریجانی در پاسخ به کوچک‌زاده گفت: جواب من که پذیرفتنی نیست پس لازم نیست چیزی بگویم. کجای حرفم تحقیر به شما بود، من که صبر کردم شما حرف بزنید بعد شما می‌گویید تحقیر کردم؟

وی افزود: متشکرم از مراحمی که شما به من دارید؛ امروز چه‌تان است که ناراحتید. من که چیزی نگفتم.

در همین زمان کوچک‌زاده با فریاد سعی می‌کرد پاسخ لاریجانی را بدهد، رئیس مجلس گفت: عجب بابا! شما هر حرفی می‌زنید جواب که می‌دهیم می‌گویید تحقیرتان کرده‌ایم. لطفا بفرمایید بنشینید. اشکال شما دقیقا همین است، متأسفم که تحمل پاسخ را ندارید.

لاریجانی اضافه کرد: شما تقاضای تذکر داشتید (کوچک‌زاده همچنان فریاد می‌زد که میکروفونم را روشن کنید) آقای کوچک‌زاده می‌خواهید گوش بدهید یا نه؟ من می‌گویم مسئول تذکر آقای بذرپاش است، ممکن است که توضیحی داشته باشد، شما نمی‌خواهید حرف کسی را بشنوید، این چه ربطی به من دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: شما می‌خواستید تذکر بعدی بدهید و داد می‌زدید من گفتم درست نیست تذکر روش دارد، کجایش تحقیر است؟ ما می‌گوییم داد نزنید تذکر روش و دگمه دارد شما می‌گویید ما را تحقیر کرده‌اید و می‌گویید من فرق دگمه و تذکر را نمی‌دانم.

رئیس مجلس تأکید کرد: اگر همه برای تذکر دادن فریاد بزنند آیا می‌توان مجلس را اداره کرد، این روش درست نیست، حداقل برای پایان این دوره روش‌تان را درست کنید، متأسفانه وقت جلسات را با این چیزها می‌گیریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاريخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395، کد خبر: 103365، www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین