پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
تب برفکی، یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات "زوج سم" از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود. این ویروس عامل در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد و متعاقباً تاولهایی در دهان و روی پا ظاهر می‌کند که ممکن است پاره شده و موجب لنگش حیوان شود.

شعارسال: این بیماری بسیار واگیردار است و قطرات آیروسل دفع شده از حیوان آلوده در تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی موجب گسترش بیماری می‌شوند. با این حال اکیپ های اداره دام پزشکی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی، هر روز در حال واکسیناسیون دام های سالم در روستاها و بازرسی و آموزش به روستائیان هستند.

برای جلوگیری از شیوع این بیماری میدان دام شهرستان اهر تعطیل شده و حمل و نقل و جابجایی دام از این شهرستان ممنوع است. تنها درآمد مردم دام‌ها هستند و از این طریق امرار معاش و گذران زندگی می‌کنند و با توجه به وجود بیش از 600 هزار واحد دامی در شهرستان اهر، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران ذیربط برای پیشگیری و مقابله با این بیماری است.












با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1395، کدخبر: 171567: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین