پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
به بهانه سفر رئیس جمهور به استان که احتمالا قرار است دوشنبه انجام شود گزارشی مردمی از اولویت‌هایی که از نگاه آنها در سفر رئیس جمهور باید مدنظر قرار گیرد تهیه کرده است.مطالبات مردمی در این استان بسیارند و هرکس به فراخور پیشه و فعالیتی که دارد از دولت مطالبه‌ای دارد اما در این‌ بین رفع مشکلات دریاچه ارومیه، اشتغال جوانان، زیرساخت‌های ورزشی، گرانی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و سرو سامان دادن به وضعیت ارز، حمایت از کشاورزان و خروج از رکود موجود در معادن در صدر این مطالبات قرار داشته است.

شعارسال: به بهانه سفر رئیس جمهور به استان که احتمالا قرار است دوشنبه انجام شود گزارشی مردمی از اولویت‌هایی که از نگاه آنها در سفر رئیس جمهور باید مدنظر قرار گیرد تهیه کرده است.

پاسخ مردم به این پرسش جالب بود؛ مردم آذربایجان غربی مطالباتشان را بیان کردند و در این بین برخی امیدوار به پیگیری مسائل استانشان، برخی ناامید و برخی نیز تنها پاسخ‌شان خنده بود ...

مطالبات مردمی در این استان بسیارند و هرکس به فراخور پیشه و فعالیتی که دارد از دولت مطالبه‌ای دارد اما در این‌ بین رفع مشکلات دریاچه ارومیه، اشتغال جوانان، زیرساخت‌های ورزشی، گرانی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و سرو سامان دادن به وضعیت ارز، حمایت از کشاورزان و خروج از رکود موجود در معادن در صدر این مطالبات قرار داشته است.

امیری یک شهروند ارومیه‌ای با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه مطالبه اصلی مردم آذربایجان است به خبرنگار ایسنا گفته، بسیاری از منابع آب زیرزمینی خشک شده‌اند، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌های در وضعیت بحرانی قرار دارند بنابراین رئیس جمهور باید بحران آب را در اولویت امور دولت قرار دهد.

وی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه تنها دغدغه و مشکل مردم استان نیست، اما انتظار می‌رود بیش از پیش به این موضوع و معیشت مردم حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود.

یک کشاورز ارومیه‌ای هم رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داده و خطاب به او گفته، "آقای روحانی انتظار می‌رود به وضعیت ما کشاورزان بیشتر توجه کنید؛ به خاطر وضعیت دریاچه ارومیه در کاشت و آبیاری محصولات با مشکل مواجهیم، سیب و انگور از مهمترین محصولات کشاورزی استانمان روی دستمان می‌ماند بنابراین حل مشکل کشاورزان در اولویت باشد."

یک روحانی نیز بیان کرده، در حال حاضر درگیر نبرد اقتصادی هستیم در این برهه، ملت نباید با وجود مشکلات نسبت به انقلاب و آینده کشور دلسرد شوند، ایجاد امید و نشاط از انتظارات ما از رییس جمهور است.

یک هنرمند تئاتر در ارومیه با اشاره به اینکه تئاتر در اکثر کشورها از حمایتهای دولتی برخوردار است، تصریح کرده، اگر چه در استان ما این حمایت وجود دارد اما بسیار ناچیز است از این رو انتظار داریم حمایت مالی مناسب از اجراهای تئاتر استان با افزایش بودجه تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد. ایجاد سالن تخصصی تئاتر از درخواست‌های اساسی اهالی تئاتر استان است؛ سالن های فعلی چند منظوره هستند و عموما امکانات فنی لازم برای اجرای حرفه ای تئاتر را ندارند. همچنین نبود سالن بلک باکس با استانداردهای معمول در استان از دغدغه‌های اصلی تئاتری ها بوده و لزوم ایجاد تئاتر شهر در مرکز استان به شدت حس می‌شود.

سعید، راننده تاکسی در ارومیه گفته، سال 96 ، مردم استان مشارکت بالایی برای انتخابات ریاست جمهوری داشتند و انتظار داشتند برای کشور اتفاقات خوبی رقم زده شود اما خودمان هستیم شرایط سخت تر شده است.

یکی از دانشجویان رشته مهندسی، مهم‌ترین مشکل جوانان را نبود اشتغال دانسته و از رئیس جمهور خواسته به این موضوع بیشتر توجه کند و ادامه داده، رئیس جمهور باید شایسته ‌سالاری را مدنظر داشته و به جوانان بها دهد.

یک نخبه ارومیه‌ای نیز پرسیده، رئیس جمهور چه ساز و کاری برای نگهداشت نخبگان دارد؟

محمدی، یک کارگر ساختمانی در ارومیه خطاب به رئیس جمهور گفته، "گرانی‌ها طاقت ما را بریده؛ نگذارید اجناس از این گران‌تر شود تا ما شرمنده خانواده نشویم."

پور محمود، یک شهروند ارومیه‌ای از رئیس جمهور خواست کسادی بازار را برطرف کنند چرا که بی‌ثباتی اقتصادی رنج جدی برای مردم ایجاد می‌کند بنابراین رفع مشکلات اقتصادی مهم‌ترین خواسته من و سایر مردم از رئیس جمهور است.

یک فوتبالیست ارومیه‌ای نیز با بیان اینکه افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفره شهید باکری ارومیه چندین سال است که به تعویق افتاده است، انتظار دارد هرچه زودتر افتتاح شود.

سهرابی به عنوان یک معدنکار نیز از خام فروشی ذخایر معدنی گلایه دارد و معتقد است: ظرفیت‌های موجود در منطقه، ثروت ملی را به هدر می‌دهد؛ متاسفانه با وجود تمامی شعارهای مسئولان برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی اقدام قابل توجهی انجام نشده است؛ از رییس جمهور انتظار می رود با تهیه برنامه بلند مدت بسترهای مناسبی در منطقه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه معادن استان اکنون با رکود مواجه هستند، عنوان کرده، کاهش حقوق دولتی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کاهش مالیات برای برطرف کردن مشکلات معادن استان کمک مناسبی می تواند باشد.

امیری شهروند دیگری ارومیه ای نیز با انتقاد از اینکه در چند ماه اخیر بی‌ثباتی در بازار ارز و دلار گرفته تا قیمت سکه و خودرو و افزایش تصاعدی کالاهای پایه‌ای صدای مردم را درآورده است، خطاب به روحانی می گوید: آقای رییس جمهور چه اقدامی برای اتفاقات اخیر انجام می‌دهید؟

یک معلم ارومیه‌ای، مطالبه جدی مردم برای استفاده از نیروهای بومی در فرصت‌های شغلی را مطرح کرده و گفته، استفاده از ظرفیت‌های شهرهای استان و به‌کارگیری جوانان در فرصت‌های شغلی ناشی از این ظرفیت‌ها می‌تواند آمار بیکاری را تا حد زیادی در این شهر کم کند.

سارا، دختر جوان ارومیه‌ای با تاکید بر اینکه توجه به مسئله زنان در اولویت باشد و برنامه خاصی برای اشتغال بانوان در کشور ارائه شود، از رئیس جمهور خواسته شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم و اجازه ندهد، مسائل ازدواج و زندگی و آینده جوانان دستخوش گرانی‌ها و تورم شود.

مینایی یک بانوی ارومیه‌ای با بیان اینکه اغلب جوانان پس از تحصیل در مراکز علمی و کسب مدرک لازم وارد جامعه می‌شوند اما شغلی برای آنها یافت نمی‌شود افزوده، سه جوان بیکار در منزل دارد و معتقد است وقتی در یک خانواده 6 نفری تنها یک نفر نان‌آور باشد، مشکلات متعددی بوجود می‌آورد و بنابراین حل آن تنها از عهده رئیس جمهور بر می‌آید.

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ایجاد فرصت های شغلی را مهمترین مطالبه مردم استان از رئیس جمهور و هیئت دولت دانسته و گفته مهمترین مطالبه مردم استان از رئیسجمهور و هیئت دولت، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و برخورد با چند شغله‌ها است.

وی ادامه داد: از دیگر مطالبات مردم آذربایجان غربی از رئیس جمهور، حل مشکلات مدارس استان، تکمیل و راه اندازی بیمارستان‌های ناتمام استان و جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی استان است زیرا با وجود ترانزیتی بودن منطقه راه‌های مواصلاتی وضعیت مناسبی ندارند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده آذربایجان غربی در بین استان های کشور بیشترین تحصیل کرده بیکار را دارد، تصریح کرد: اگر اشتغال جامعه حل شود بسیاری از مشکلات جامعه همچون درآمد کم، مشکلات بهداشتی و درمانی، گردشگری و ازدواج جوانان نیز برطرف و آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سهم بخش خصوصی در توسعه اقتصادی و اشتغال استان ناچیز است، خاطر نشان کرد: دولت مکلف است با ایجاد امنیت شغلی، سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در استان و ایجاد اشتغال جذب کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها در سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی 5000 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص می‌یابد که در صورت تخصیص می‌توان بسیاری از مشکلات استان را حل کرد.

استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران واقع شده که 2.65 درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد؛ این استان مرزی از شمال و شمال شرق با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از غرب با کشورهای ترکیه و عراق، از جنوب با استان کردستان و از شرق با استان آذربایجان شرقی و زنجان همسایه است.

آذربایجان غربی با توپوگرافی متنوع و گسترده‌ای دارای 17 شهرستان با بیش از 3 میلیون جمعیت است که دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است و فقط نیاز به کمی توجه از سوی رئیس جمهور دارد تا بتواند خود را به اثبات برساند و مردم این استان انتظار دارند تا در سفر رئیس جمهور مشکلات موجود استان مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و نسبت به حل آن اقدام شود.

در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی قرار است طرح‌های متعددی از قبیل بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) شهرستان خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک روزانه ارومیه، گازرسانی به ۲۰ روستای استان و شهر سرو ارومیه، فرودگاه و نیروگاه ماکو، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و طرح‌های توسعه بیمارستان‌های شهید مطهری و آیت الله طالقانی ارومیه به بهره‌برداری برسد و کلنگ احداث بزرگراه بازرگان به مرند و ایواوغلی به زمین زده شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26آبان 1397 ، کدخبر:97082612637 www.isna.ir،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین