پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۰۷۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را بخشی خصوصی دانست که در حال حاضر تمام نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم بر غیردولتی بودن این صندوق تاکید دارند، بنابراین مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شود!

شعارسال: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را بخشی خصوصی دانست که در حال حاضر تمام نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم بر غیردولتی بودن این صندوق تاکید دارند، بنابراین مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شود!

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را بخشی خصوصی دانست که در حال حاضر تمام نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم بر غیردولتی بودن این صندوق تاکید دارند، بنابراین مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شود!

دوم مردادماه امسال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را براین قانون اعمال کرده اند که 27 شهریور ماه امسال هم رییس جمهوری، آن را به «سازمان اداری و استخدامی کشور برای اجرا » ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون که با هدف بکارگیری جوانان در مسئولیت های اجرایی تصویب شده، استانداران، سفیران، معاونان، وزیران و ایثارگران کمتر از 50 درصد مشمول منع بکارگیری بازنشستگان می شوند و نمی توان در این جایگاه ها از نیروی بازنشسته استفاده کرد.

طبق این قانون،دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت 60 روز، افراد مشمول این قانون را از خدمت منتزع و با آنها تسویه حساب کنند که این مهلت دیروز به اتمام رسید.

گفته می شود که "مهدی نیکدل" مدیر عامل فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان در زمره افراد بازنشسته به شمار می روند.

"محمد هاشم رکن تهران"، رئیس هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان هم دوم مهرماه سالجاری در گفتگو با «نود اقتصادی» تایید کرده که خود او بازنشسته صندوق آینده‌ساز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و گفته برای کنار گذاردن افراد بازنشسته شاغل اقدامات لازم شروع شده است!

در همین پیوند،"علی الهیار ترکمن" معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش در گفتگو با «نود اقتصادی» اذعان داشته که موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از بودجه دولت هیچ استفاده ای نمی کند و پولی که دولت به حساب صندوق و فرهنگیان واریز می کند بابت کمک دولت به فرهنگیان است!

نا گفته نماند که منابع مالی صندوق ذخیره فرهنگیان از واریزی ماهیانه حداکثر معادل 5 درصد حقوق و مزایای مستمر فرهنگیان عضو صندوق و همینطور کمک دولت معادل واریزی فرهنگیان عضو صندوق تامین می شود.

وی، ضمن تایید حضور وزیر آموزش و پرورش در ریاست هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت که هر جایی که وزیر آموزش و پرورش ریاست هیات امنای آن را عهده دار بود که لزوما دولتی محسوب نمی شود.!

الهیار ترکمن،تعداد افراد مشمول قانون منع به کارگیری بازنسشتگان در وزارتخانه آموزش و پرورش را تنها 4 نفر برشمرد که یک نفر از آنها ایثارگر بوده که از شمول این قانون هم خارج است و با سه نفر دیگر مشمول این قانون در وزارتخانه هم خداحافظی کرده اند.

وی،خبرداد که دو نفر دیگر و با هدف استفاده از توان افراد مختلف با محوریت توسعه سرمایه گذاری فعالیت های صندوق به ترکیب پنج نفره هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه شده و تاکید کردکه فعلا بنای تغییر "نیکدار"،مدیر عامل فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 29آبان 1397 ، کدخبر:2115914 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
س.ح75
اخه یعنی چی مگه زیرمجموعه اموزش پرورش نیستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
م.آ75
اگر قرار باشه طبق قان.ن عمل بشه باید از نظر قاووانی تعیین بشه که خصوصیز هستش یا نیستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین