پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۷۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
با پایان ارزیابی 150 روستا و بررسی شرایط میدانی، زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته کرمانشاه ، تاکنون تلفات جانی و تخریب کامل اماکن مسکونی ،گزارش شده است. مهمترین اخبار قابل ذکر در خصوص این زلزله و روندهای کمک رسانی صورت گرفته در روز دوشنبه، 5 آذر ماه 1397، بشرح زیر است.
شعار سال: زلزله‌ای با ۶.۴ ریشترشب گذشته حوالی سرپل ذهاب را لرزاند که این مقدار ‌بزرگ‌ترین پس‌لرزه زلزله بزرگ سال گذشته عنوان شده است. جزئیات اتفاقات و خدمات رسانی ها به مناطق حادثه دیده را یک روز پس از وقوع زلزله در زیر می خوانید:

*** مصدومان زلزله کرمانشاه به 771 نفر افزایش یافت(بر اساس آمار مراجعان به بیمارستان‌های استان)

محمودرضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: تعداد مصدومان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه تا ساعت 10 صبح به 771 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: 37 نفر از این تعداد برای مراقبت‌های بیشتر به مرکز استان اعزام شده بودند که پس از درمان و ترخیص پنج نفر از آنان، هم اکنون 32 نفر در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کماکان تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار مراجعان به بیمارستان‌های مرکز استان، ادامه داد: بیمارستان‌های فارابی سه نفر، معتضدی 2 نفر، امام خمینی (ره) یک نفر، آیت‌الله طالقانی 23 نفر، امام رضا (ع) 15 نفر، شهدا 35 نفر، امام حسین (ع) چهار نفر، حضرت معصومه (س) 13 نفر و سجاد 2 نفر را تاکنون پذیرش کرده‌اند.

 *** رئیس جمهوری خواستار رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان شد

رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس تلفنی با استاندار کرمانشاه بر رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه تاکید کرد. 
 تماس تلفنی دکتر روحانی با هوشنگ بازوند در جریان برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین برقرار شد.
رئیس جمهوری در این تماس تلفنی بر رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان تاکید کرد و خواستار پیگیری بحث اسکان موقت و رفع مشکلات مردم این مناطق شد.
دکتر روحانی از صبر و شکیبایی مردم حادثه دیده تقدیر کرد و گفت که مسئولان پیگیر حل مشکلات سریع زلزله زدگان هستند.


*** حضور 9 تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی در بین زلزله‌زدگان

 امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران بهزیستی که با حضور معاونان و دیگر مسؤولان این اداره‌کل برگزار شد از حضور 9 تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی در بین زلزله زدگان خبر داد. 
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: همچنین چهار تیم تخصصی متشکل از کارشناسان معاونت‌های اداره‌کل بهزیستی استان برای بررسی مشکلات به این مناطق اعزام شدند.


*** مدیرعامل آبفای کرمانشاه:آب شرب شهرهای زلزله‌زده به کیفیت استاندارد رسیده است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از استاندارد شدن آب شرب شهرهای زلزله‌زده خبر داد. علیرضا تخت شاهی با بیان اینکه بر اثر وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری شب گذشته منابع تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، گیلانغرب، ریجاب، کرندغرب، قصرشیرین، خسروی و سومار دچار کدورت شد، اظهار داشت: با انجام تمهیداتی، از شبکه توزیع آب شرب شهرهای زلزله زده حذف کدورت گردید و هم اکنون آب سالم و با کیفیت استاندارد در شبکه توزیع آب این شهرها درحال توزیع است.

*** عمده آسیب زلزله، به ساختمان‌های تعمیری/تازه‌سازها امتحان خوبی پس دادند

زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته در استان کرمانشاه آوار چندانی نداشت و خانه‌های نوساز در این مناطق مقاومت خوبی از خود نشان دادند.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه به لطف خداوند و هوشیاری مردم زلزله ۶.۴ریشتری شب گذشته خسارت جانی نداشت، گفت: واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و ساخته شده در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.

مهرداد سالاری، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه نیز طی گفتگویی این موضوع را تایید کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: تاکنون گزارشی از تخریب واحدهای نوساز و بازسازی شده طی زلزله شب گذشته به ما نرسیده است.

سالاری افزود: البته تعدادی از واحدهای تعمیری در مناطق روستایی آسیب دیده اند اما هیچ یک از این واحدها نیز تخریب نشده اند. 
وی از احصا تعداد و وضعیت واحدهای خسارت دیده (که اغلب از واحدهای تعمیری هستند)،طی امروز خبر داد.

*** کرمانشاه از دیشب تاکنون،  152 بار لرزیده است

رهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در این باره گفت: اگرچه  محل گسل زلزله شب گذشته کمی با گسل زمین‌لرزه بزرگ آبان سال گذشته فاصله دارد، اما در همان زون گسلی خردشده قرار گرفته و پس‌لرزه همان زلزله محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از شب گذشته تا ساعت هشت صبح امروز 152 زمین لرزه داشته‌ایم که از این تعداد دو مورد بالای پنج ریشتر، هفت مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 37 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است.

*** ارسال 4 هزار بسته غذایی به مناطق زلزله زده

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال چهار هزار بسته غذایی 72 ساعته و یک ماهه شرایط اضطراری عمومی به مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه خبر داد.

یکی از مشکلات مناطق زلزله زده مسئله کدری آب شرب بوده که این مسئله در حال رفع است و بنابر گفته مسئولین تا پایان امروز حل خواهد شد، به همین منظور و برای رفع موقتی مشکل بسته‌های آب معدنی در میان زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

*** هیچ مشکلی در تامین نان مناطق زلزله‌زده وجود ندارد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته هیچگونه مشکلی در تامین آرد و نان شهرستان‌های زلزله‌زده استان کرمانشاه نداریم .
مظفر رحیمی اظهار داشت: از ساعات اولیه وقوع زلزله 6.4 ریشتری شهرستان‌های غربی استان در ساعت 20:07 روز یکشنبه مورخ  پنج آذرماه  سال جاری در هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران شهرستان‌های زلزله‌زده به عنوان رئیس کارگروه شورای گندم، آرد و نان در شهرستان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفت و آرد مورد نیاز تمامی واحدهای خبازی این شهرستان‌ها تامین و با تایید فرمانداران و اتحادیه خبازان توزیع می‌شود.

*** بیمارستان سرپل‌ذهاب، پزشک ارتوپدی ندارد

مردم شب گذشته در بیمارستان مناطق زلزله‌زده به علت عدم حضور پزشک ارتوپدی که عموما مشکلات شکستگی داشتند به‎شدت رنج می‌برند و درد می‌کشیدند.

با توجه به وقوع زلزله 6.3 ریشتری شب گذشته در سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین و همچنین مصدومیت بیش از 700  نفر در این حادثه، دیده شد که بیمارستان‌های این مناطق فاقد حتی یک پزشک متخصص ارتوپدی هستند با توجه به اینکه مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها که عموما مشکلات شکستگی داشتند از این مساله به‌شدت رنج می‌برند و درد می‌کشیدند.

استاندار کرمانشاه شب گذشته بعد از جلسه مدیریت بحران راهی شهر سرپل‌ذهاب شد که این مشکل را خود به عینه در بیمارستان سرپل‌ذهاب مشاهده کرد.

تعداد بازدید : 3


«فیلم لحظه تماس تلفنی مهندس بازونداستاندار کرمانشاه و عصبانیت به‌خاطر عدم اعزام پزشک ارتوپدی به بیمارستان سرپل‌ذهاب»

*** هیچ مدرسه‌ای تخریب نشده/مشکلی برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده وجود ندارد

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: در زلزله دیشب(چهارم آذر) کرمانشاه هیچکدام از مدارس نوساز و یا درحال ساخت آسیبی ندید و تنها برخی از مدارس قدیمی و با قدمت بالا دچار ترک های جزیی شدند.

مرزبان نظری، با اشاره به  تشکیل جلسه تیم مدیریت بحران اداره کل نوسازی مدارس اظهار کرد: با برنامه ریزی  صورت گرفته هفت تیم فنی مهندسی در قالب سه گروه برای بازدید میدانی از فضاهای آموزشی به مناطق سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین اعزام شده اند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش های رسیده از این گروه ها تا این لحظه هیچکدام از مدارس نوساز و یا درحال ساخت  آسیبی ندیده اند و تنها برخی از مدارس قدیمی و با قدمت بالا دچار آسیب های جزیی شده اند.

*** وضعیت بناهای تاریخی پس از زلزله ۶.۴ ریشتری کرمانشاه

محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌ فرهنگی کشور گفت: زلزله به مرکزیت منطقه معروف به چم امام حسن و اطراف آن از توابع قصرشیرین با شدت ۶/۴ ریشتر بوده که در سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، اسلام‌آباد، کرمانشاه، دالاهو و گیلانغرب احساس شده است.

وی افزود: گزارشی از تخریب جدی در میراث فعلا نیامده است اما صبح دو هیئت فنی از دو محور بازدید می‌کنند و گزارش دقیق وضعیت را خواهند داد.


*** هجوم مردم به خیابان ها

پس از وقوع زلزله دیشب تاکنون، جمعی از مردم شهرستان های غربی استان کرمانشاه شب را در چادر سر کرده و اطمینانی برای بازگشت به خانه های خود ندارند.


آخرین جزئیات از مناطق زلزله زده کرمانشاه

آخرین جزئیات از مناطق زلزله زده کرمانشاه

آخرین جزئیات از مناطق زلزله زده کرمانشاه


*** موشن‌گرافیکی از لحظه وقوع زمین‌لرزه 6.4‌سرپل ذهاب استان كرمانشاه


تعداد بازدید : 5


اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
واقعا باعث ناراحتیه این وضعیت زلزله تو این فصله سرما و بیشتر از اون باعث تعجبه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
م.م77
خداروشکر با تمهیداتی که اندیشده شد میزان خسارت به حداقل رسید
امید وارم یه روزی بیاد که حئاقل دیگه نگرانی زلزله نداشته باشیم به خاطر رعایت اصول مهندسی در سازه های شهری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین