پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
پیرو وقوع زلزله6.4 ریشتری یکشنبه 4 آذر 1397 در ساعت هشت و هفت دقیقه شب و چندین پس لرزه بالای چهار ریشتری و بالاتر، خوشبختانه تاکنون آمار فوتی از مناطق شهری گزارش نشده و آمارها از مصدومیت بالغ بر 600 نفر حکایت دارد. تیم های هلال احمر، مدیریت بحران،ارتش و نیروی انتظامی به محل اعزام شده و سایر دستگاه ها به حالت آماده باش درآمده اند. برق بخش زیادی از شهر، مجددا وصل شده و اوضاع بشکل کامل تحت کنترل است.
شعار سال
ساعت 20:07 یکشنبه 4 آذر ماه 1397 ، زلزله‌ای ۶.۴ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین ، استان کرمانشاه و سایر استان های همجوار و غیر همجوار را لرزاند. این زمین‌لرزه در  ۲۷ کیلومتری گیلانغرب، ۳۲ کیلومتری سرپل ذهاب و ۳۳ کیلومتری قصر شیرین رخ داده است . طول و عرض جغرافیایی این زمین لرزه ۴۵.۷ و ۳۴.۳۸ و در عمق هفت کیلومتری زمین گزارش شده است) . این زلزله در ساعت 20:10 تا 20:15 در استان های همجوار شامل کردستان ، ایلام ، همدان و لرستان احساس شده است.
دقایقی بعد، این زلزله در استان های تهران،آذربایجان غربی، اصفهان ،چهارمحال بختیاری،زنجان ، قزوین ،گیلان ، البرز،مرکزی نیز احساس شده است.

گزارش کلیات زمین‌لرزه :

مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

* بزرگی: 6.4

* محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب
* زمان وقوع: 20:07:31
* طول جغرافیایی: 45.7
* عرض جغرافیایی: 34.38
* عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

*  نزدیک‌ترین شهرها:
17 کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)
18 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
33 کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه)

* نزدیک ترین مراکز استان:
106 کیلومتری ایلام
127 کیلومتری کرمانشاه

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب


وضعیت پس لرزه ها :

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری،با بیان اینکه 4 پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها 5 ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.


صحبت ها و برآوردهای صورت گرفته توسط برخی از مسئولان :

تیم های ارزیاب هلال احمر و مدیریت بحران استانداری به مناطق زلزله زده اعزام شده و سایر دستگاه های انتظامی، عمرانی و بهداشتی استان، به حالت آماده باش درآمده اند. تاکنون بالغ بر 600 مجروح از وقوع این زلزله،گزارش شده است .

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب

ستاد مدیریت بحران کرمانشاه- هم اکنون

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب

بانک مسکن قصرشیرین و جهاد کشاورزی سرپل ذهاب

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب + تصاویر

تصاویری از برخی خسارات وارد شده به شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب + تصاویر

بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب - هم اکنون

*** بهرام نژاد مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه از حضور تیم های امداد و نجات و راهداری در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: اوضاع تحت کنترل است. وی بیان داشت: بیشتر خسارات گزارش شده در شهرستان قصرشیرین گزارش گردیده و ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله زده هم اکنون تشکیل جلسه داده است .

*** جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان داشت ، در حال حاضر برق شهرهای قصرشیرین و گیلانغرب قطع بوده و اعضای ستاد مدیریت بحران فراخوان شده اند و تا دقایقی دیگر در استانداری کرمانشاه ستاد بحران تشکیل خواهد شد.

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب + تصاویر

نقد عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور: سایت سازمان مدیریت بحران ، بعد از حدود 2 ساعت تاخیر(ساعت 21 و 43 دقیقه)، عین خبر مرکز لرزه نگاری را منتشر کرده است؟

*** در تماس تلفنی صورت گرفته با عظیمی فر، مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمانشاه بیان شد که زلزله تاکنون فاقد تلفات جانی بوده است. وی در خصوص وضعیت و میزان تخریب صورت گرفته بیان داشت که هنوز جمع بندی خاصی صورت نگرفته و تیم های ارزیاب و تجمیع کننده گزارشات ارسالی، در حال فعالیت می باشند.

*** هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب + تصاویر

تماس‌ تلفنی رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از روحانی با استاندار کرمانشاه و رئیس جمعیت هلال احمر(دو ساعت بعد از زلزله؟ علت انتشار در شبکه اجتماعی؟)

*** سخنگوی شرکت ملی گاز ایران ، بیان داشت که گاز مناطق قصر شیرین و 50 روستای سرپل ذهاب به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی قطع می باشد. با این وجود مردم، نگران نباشند و به زودی نفت سفید توزیع می شود.وی افزود،گزارشی در خصوص خسارت وارده به شبکه گاز رسانی، تاکنون ارایه نشده است.

*** تعطیلی مراکز آموزشی و باز بودن ادارات : منابع رسمی در خصوص تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه های استان کرمانشاه در هر دو شیفت صبح و عصر، خبر داده اند. ادارات استان، تماما باز بوده و خدمات رسانی در انها جریان دارد.

*** گزارشات سازمان هواشناسی نشان می دهد است که ، وضعیت هوای فردا(دوشنبه 5 آذر 1397) در مناطق زلزله زده کمی تا نیمه ابری بوده و روند دمایی این مناطق هم ،کاهشی خواهد بود. فردا ، صبح نسبتا سردی در این مناطق، توسط شهروندان تجربه می شود.

*** روابط عمومی جمعیت هلال احمر بیان داشت، 36 تیم ارزیاب هلال احمر شامل ٨ تیم ارزیاب از کرمانشاه، ٨ تیم آنست و ٨ تیم آوار از استان های لرستان، کردستان، همدان و ایلام به منظور برآورد میزان خسارات احتمالی در روستاهای منطقه زلزله زده حضور دارند. با توجه به وقوع زلزله در کرمانشاه بالگردهای هلال‌احمر در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار و همچنین تیم‌های استان‌های معین به حالت آماده‌باش در آمدند تا در صورت نیاز برای امدادرسانی در نخستین ساعات روز اقدام کنند. بنابراین از مردم درخواست می‌شود ضمن خودداری از سفر و یا تردد در مناطق زلزله زده، اخبار را تنها از منابع رسمی پیگیری کنند

*** سخنگوی ارتش اعلام کرد ، تیپ های ۷۱ سرپل ذهاب ، ۱۲۳ و ۱۲۸ نیروی زمینی ارتش در اولین لحظات وقوع زلزله اعزام و در شهرهای قصر شیرین و سرپل ذهاب حضور یافتند. منطقه تحت کنترل بوده و نیروهای ارتش یک ساعت پس از وقوع زلزله در منطقه مستقر شده اند. بیمارستان های ارتش در حالت آماده باش کامل هستند .

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب + تصاویر

نیروهای ارتشی پادگان ابوذر جهت برقراری امنیت شهروندان وارد شهرشده و در محلات متعدد مستقر هستند

*** وزیر ارتباطات بیان داشت، قطعی جدی ارتباطات در استان کرمانشاه نداریم، در ایلام به دلیل اشکالی در سیستم انتقال مخابرات ایران در سرابله، ۲۳ سایت تلفن همراه از دسترس خارج شده است. کندی ارتباطات به دلیل شلوغی شبکه است. تیمهای عملیاتی در حال افزایش ظرفیتند.

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب + تصاویر

*** با دستور سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، تمامی اماكن ورزشی مسقف و روباز ورزشی استان کرمانشاه جهت اسكان مردم و ساير نيازهای سازمان‌های امدادرسان اختصاص یافت . 

تازه ترین اخبار در خصوص زلزله 6/4 ریشتری قصر شیرین و سرپل ذهاب + تصاویر


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین