پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
یک رسانه انگلیسی گزارش داده علی‌رغم آنکه دانشجویان ایرانی از دستور منع مسافرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مستثنی شده‌اند، واشنگتن صدور روادید تحصیلی برای اتباع ایرانی را کاهش داده است.
شعارسال:یک رسانه انگلیسی گزارش داده علی‌رغم آنکه دانشجویان ایرانی از دستور منع مسافرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مستثنی شده‌اند، واشنگتن صدور روادید تحصیلی برای اتباع ایرانی را کاهش داده است.

یک رسانه انگلیسی گزارش داده علی‌رغم آنکه دانشجویان ایرانی از دستور منع مسافرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مستثنیشده‌اند، واشنگتنصدور روادید برای این دانشجویان را کاهش داده است.

طبق گزارش رویترز، آمارهای به دست آمده از وزارت خارجه امریکا نشان می‌دهد تعداد روادیدهای دانشجویی و تحصیلی (ویزای F1( برای اتباع ایرانی در بازه زمانی بین ماه‌های مارس تا اکتبر، نسبت به دوره گذشته در سال گذشته 23 درصد کاهش یافته است.

تحلیل‌ها همچنین نشان می‌دهد ویزاهای تحصیلی صادر شده برای کل دانشجویان خارجی با افت 5 درصدی مواجه شده است. مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد نسبت کاهش ویزا برای دانشجویان ایرانی بیشتر از دانشجویان سایر کشورها است.

دونالد ترامپ با صدور فرمانی در سال 2017 اتباع کشورهای ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، یمن و برخی از اتباع ونزوئلا را از ورود به خاک آمریکا منع کرد. واشنگتن مدعی است دانشجویان ایرانی رااز این فرمان مستثنی کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشته بیش از 20 نفر از ایرانی‌ها شناسایی کرده که درخواستشان برای صدور ویزای تحصیل در آمریکا با تأخیر مواجه شده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به دلایل این تأخیرها گفته حفظ امنیت از اهمیت محوری برخوردار است.

دولت آمریکا در حالی هدف از صدور فرمان منع سفر به آمریکا راتأمین امنیت عنوان می‌کند که اتباع ایرانی تا کنون نقشی در رویدادهای تروریستی در آمریکا و اروپا نداشته‌اند. واشنگتن، در مقابل عربستان سعودی را که اتباعش همواره در حادثه‌های تروریستی در آمریکا نقش ایفا کرده مشمول این فرمان نکرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار5 آذر 97 ، کدخبر: 1884623 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
س.ح75
البته بخاطر قیمت دلار هم تمایل به خروج قدری کم شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین