پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۸۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا با چالش زمان، هزینه و تلاش های فکری بسیار رو به رو شده است. معیار های اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی آمریکا بسیار دشوار و آموزش ها به صورت گسترده ای می باشند اما پس از فارغ التحصیلی دانشجویان مهارت ایجاد تفاوت های واقعی در زندگی افراد را کسب می کنند. در ادامه شرایط تحصیل در آمریکا را مطالعه می کنید.

شعار سال: تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا با چالش زمان، هزینه و تلاش های فکری بسیار رو به رو شده است. معیار های اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی آمریکا بسیار دشوار و آموزش ها به صورت گسترده ای می باشند اما پس از فارغ التحصیلی دانشجویان مهارت ایجاد تفاوت های واقعی در زندگی افراد را کسب می کنند. لذا موضوغ سخت کوشی به تنهایی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. دانشجویان بین المللی که علاقه مند به کمک به دیگران هستند و دائم با تجارب های جدید و چالش انگیز مواجه می شوند میبایست نسبت به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا اقدام نمایند. این راه بسیار طولانی و سخت است اما برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی را دارند بسیار امن می باشد و به آنان فرصت رسیدن به شغل دلخواهی که موجب افتخار آنان باشد را می دهد. بسیاری افراد علت تحصیل در این کشور را مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت و تابعیت می دانند که البته راهی صحیح و برتر نسبت به روش های مهاجرت مثل اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری به آمریکا و یا مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت آمریکا می باشند.

شرایط اعزام دانشجو 

برخلاف تحصیل پزشکی در اروپا ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا پس از گذراندن چهار سال مقطع کارشناسی و با شرکت در کلاس هایی که برای اخذ مدرک کارشناسی (BA) در هر رشته ای نیاز است صورت می گیرد. برنامه های آموزشی و گرایش های موجود برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما همگی گرایش های زیست شناسی، شیمی و شیمی آلی را به عنوان علوم اصلی در نظر می گیرند. برخی از دانشگاه ها گرایش های علوم انسانی، زبان انگلیسی، ریاضیات و علوم دیگر را در بر می گیرند. لذا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی قادر به انتخاب صحیح قبل از ورود به دانشگاه های پزشکی آمریکا هستند.

تحصیل در دانشگاه های پزشکی آمریکا چهار سال به طول می انجامد و به دو دسته تقسیم می گردد: پیش بالینی ( که مستلزم شرکت در دوره های علوم اصلی می باشد) و بالینی ( که مستلزم شرکت در دوره های کار آموزی در بیمارستان ها می باشد). این برنامه های در نظر گرفته شده برای پزشکان مغز و استخوان (D.O ) یا پزشکان داروساز (M.D ) بسیار مفید می باشد. پس از تکمیل دوره های تخصص، افرادی که موفق به اخذ این مدارک شده اند قادر به فعالیت در بخش هایی که مستلزم داشتن مدرک کارشناسی مانند : زیست شناسی، شیمی یا دیگر گرایش های مربوط به پزشکی است می باشند.

تعدادی مدارس پزشکی با برنامه های محدود وجود دارند که افراد را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا در کالج ها آماده می کنند. دانشجویان به صورت موقت بر اساس امتیازاتی که در دبیرستان کسب کرده اند در این مدارس پذیرفته می شوند و درصورتی که فعالیت آنان رضایت بخش باشد اجازه شرکت در دوره هایی برای اخذ مدرک کارشناسی را دارند. اخذ مدرک کارشناسی شش تا هفت سال به طول می انجامد و پذیرش در این دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی به صورت رقابتی می باشد.

دانشجویان داوطلب پزشکی آمریکا میبایست در آزمون MCAT ( آزمونی که برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی آمریکا نیاز است ) شرکت کنند. این آزمون توانایی تفکر انتقادی، حل مسائل، صریح نوشتن و میزان دانش افراد در مورد علوم مختلف را مورد ارزیابی قرار می دهد. اخذ نمره خوب در این آزمون ورود به دانشگاه های پزشکی را میسر می سازد.

فرصت های بسیاری برای دانشجویان خارجی جهت اخذ مدرک پزشکی در ایالت متحده آمریکا در نظر گرفته شده است. پس از اینکه در خواست دانشجویان پذیرفته شد، محل سکونتی برای دانشجویان همانند دیگر شهروندان در نظر گرفته می شود و حمایت هایی از سمت دولت با توجه به قوانین و مقررات پذیرش و اقامت در نظر گرفته می شود.

معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

متاسفانه تحصیل دانشجویان پزشکی در آمریکا با معایبی رو به رو بوده است چرا که تمام یا بخشی از حمایت مالی دولت برای دانشجویان بومی یا به عبارتی دیگر، کسانی که مقیم دائم آمریکا هستند در نظر گرفته می شود لذا این بسیار حائز اهمیت است که دانشجویان قبل از درخواست پذیرش در دانشگاه های پزشکی آمریکا این نکات بسیار مهم را در ذهن داشته باشند.علت مواجه دانشجویان با این مشکلات به این دلیل است که در بعضی مناطق به اندازه کافی پزشک وجود دارد. ناگفته نماند که امکان در خواست پذیرش در دانشگاه های خصوصی که هزینه بیشتری را برای دانشجویان در بر دارد وجود دارد. لذا دانشجویان قبل از هرگونه انتخاب میبایست نسبت مزایا و معایب این دانشگاه ها آگاه شوند.

دانشجویان بین المللی قادر به یک یا دو سال تحصیل در موسسات جهت اخذ مدرک کارشناسی دانشگاه های آمریکا هستند. نکته بسیار مهمی که میبایست در مورد مدارس پزشکی آمریکا بدانید این است که میزان پذیرش دانشجویان بین المللی در این مدارس بسیار پایین است.

برای ورود به دانشگاه های پزشکی آمریکا، دانشجویان بین المللی میبایست مراحل زیر را طی کنند:

سابقه تحصیلی در مقطع کارشناسی ( مدرک لیسانس )

نمره اخذ شده در آزمون (MCAT )

توصیه نامه

فعالیت های فوق برنامه

ویژگی های شخصی و تعهد به حرفه پزشکی

بسیاری از دانشگاه ها، امکان در خواست دانشجویان بین المللی از طریق خدمات پزشکی آمریکا (AMCAS ) را به افراد می دهند. استفاده از این خدمات برای افرادی که قصد اخذ مدرک پزشکی یا شرکت در انجمن دانشکده پزشکی استخوان (AACOMAS ) یا اخذ مدرک پزشکی مغز و استخوان را دارند پیشنهاد می شود چرا که امر موجب صرفه جویی در وقت می شود. ناگفته نماند که برخی از دانشگاه های پزشکی دولتی دانشجویان بین المللی را نمی پذیرند.

تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا

هریک از تخصص ها و گرایش پزشکی برنامه های درسی خود را دارند و تعاریف مختلفی در مورد مدت زمان و مفهوم تخصص ارائه می دهند. برنامه های درسی در نظر گرفته شده برای گرایش پزشکی داخلی سه تا پنج سال، جراحی ها هفت سال و جراحی مغز و اعصاب هشت سال می باشد. ناگفته نماند که این دوره ها یک تا چهار سال تحقیق در خصوص اخذ مدرک دکترا را در بر نمی گیرد. شرکت در تمامی برنامه های آموزشی حتی دوران کارآموزی برای اخذ مدرک بسیار مهم هستند، همچنین دانشجویان قادر به تکمیل یک سال دوره کارآموزی قبل از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.

مبلغ شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا جز گران ترین تحصیلات در جهان محسوب می شود. چرا که هیچ گونه حمایت مالی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته نشده است. دانشجویان متقاضی ملزم به اثبات داشتن 250000 دلار در سال هستند. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند خصوصی هستند که شهریه آنان مبلغی حدود 40000 دلار در سال می باشد.

مبلغ شهریه در دانشگاه های پزشکی دولتی و خصوصی آمریکا 10 برابر 10 سال قبل شده است و بیش از 35000 و 50000 دلار در سال می باشد. علاوه بر شهریه سالانه دانشگاه، دانشجویان میبایست مخارج و هزینه زندگی در آمریکا در حین تحصیل را مد نظر داشته باشند. دانشجویانی که امکان زندگی و تحصیل با هزینه بالا در دانشگاه های پزشکی آمریکا را دارند، پس از اخذ مدرک پزشکی در آمریکا قادر به فعالیت در هر نقطه از جهان می باشند.

پیشنهادات دیگر برای تحصیل پزشکی در آمریکا

اغلب دانشگاه های پزشکی در آمریکا گران هستند و پذیرش در آنان بسیار دشوار است. اغلب آنان بخصوص دانشگاه های دولتی جایگاهی برای دانشجویان پزشکی بین المللی ندارند و میزان پذیرش دانشجویان مقیم بیش تر از 50 در صد نمی باشد.

بسیاری افراد تلاش می کنند، از میان دانشگاه های مشهور خارج از کشور می توان به دانشگاه های شرق اروپا مانند: رومانی ، بلغارستان ، لهستان ، مجارستان ، جمهوری چک ، اوکراین ، روسیه و بلاروس ) و همچنین کارائیب، چین، ایتالیا، مالت و آلمان و ایتالیا را جایگزین انتخاب تحصیل پزشکی در آمریکا نمایند.

بسیاری از دانشگاه های پزشکی در این کشورها مثل بلاروس و روسیه بسیار ارزان هستند و ورود به آنان ( نیازی به داشتن مدرک کارشناسی و دوره های پزشکی ( دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری، سلامت عمومی و دامپزشکی و نمی باشد) بسیار راحت است. برنامه های درسی در این کشورها به زبان انگلیسی یا روسی، آلمانی ، ایتالیایی و غیره ارائه می شوند و مدرک اعطا شده در سراسر جهان شناخته شده است. ناگفته نماند که برای پذیرش در دانشگاه های خارج از اروپا نیازی به شرکت در دوره های مقدماتی پزشکی و آزمون MCTA نمی باشد و داشتن مدرک دیپلم دبیرستان کفایت می کند. اگرچه برخی از دانشگاه ها برای تحصیل در رشته هایی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک آزمون ورودی برگزار می کنند یا دانشجویان را با توجه به سوابق تحصیلیشان می پذیرند.

دانشجویان آمریکایی و دانشجویان بین المللی که آرزوی دندانپزشک، داروساز و دامپزشک شدن و را در سر دارند ممکن است تحصیل پزشکی در خارج از کشور به ویژه اروپا را انتخاب نمایند.

با توجه به سختی از نظر شروع تحصیل و همچنین هزینه زیاد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا بسیاری افراد تحصیل پزشکی در کشورهایی مثل بلاروس، ترکیه، روسیه ، ایتالیا ، انگلستان ، آلمان و غیره را ترجیح می دهند. البته شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا نیز برای بسیاری از رشته ها وجود دارد ولی امکان اخذ بورسیه برای رشته های پزشکی بسیار سخت و میتوان گفت ناممکن است. با توجه به فقدان سفارت آمریکا در ایران، افرادی متقاضی جهت ادامه تحصیل باید به سفارت آمریکا در ترکیه ، دبی یا ارمنستان مراجعه کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت حقوقی اصطهبانی، تاریخ انتشار 29 دی 97، کد مطلب: -:www.estahbanaty.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین