پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۸۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بیان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور باید دو درصد تعداد دانشجویان داخلی باشد.

شعار سال: حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی درباره تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایرانی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر وزارت علوم ۲۷ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی، وزارت بهداشت سه هزار دانشجوی خارجی و دانشگاه آزاد بیش از هشت هزار دانشجوی خارجی دارد و در جامعه المصطفی نیز دانشجویانی از خارج کشور به تحصیل مشغول هستند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور به تحصیل بپردازند این تعداد از آن رو مطرح می‌شود که حدود چهار میلیون دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند و تا پایان برنامه ششم باید دو درصد تعداد دانشجویان داخلی را دانشجویان خارجی تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه پنج هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در خارج از کشور زبان فارسی می‌خوانند، عنوان کرد: تمامی دانشجویان خارجی که برای تحصیل به کشور می‌آیند ابتدا باید زبان فارسی را یاد بگیرند و در دوره‌ها و آزمون‌های مرتبط زبان فارسی شرکت کنند.

سالارآملی تصریح کرد: برنامه‌های متعددی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در کشورمان وجود دارد که باید این روند سال به سال رشد کرده و با درصد‌های رو به جلو پیشرفت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 20 بهمن 97، کد مطلب: 744742: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین