پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز توسعه علمی آیسسکو در کشور، گفت: به کشورهای عضو آیسسکو پیشنهاد میکنم که مرکزی به عنوان مرکز توسعه علمی آیسسکو تاسیس شود تا از طریق تعیین و ارتقای شاخص های علمی به کشورهای توسعه نیافته جهت پیشرفت در حوزه علم، پژوهش و فناوری کمک کنند.

شعار سال: دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در دومین روز از اجلاس دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو که هم اکنون در مرکز منطقه ای علوم و فناوری واقع در شیراز در حال برگزاری است، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: خوشحالیم در موقعیتی که ابر قدرتهای جهان در تلاش برای ایجاد فشارهایی روی کشورهای اسلامی به ویژه ایران هستند، این فرصت را داریم که نمایندگان کشورهای مختلف را ملاقات کنیم که این موضوع نشان دهنده اتحاد کشورهای عضو آیسسکو است تا به وسیله آن به هم افزایی بیشتر برای ارتقاء فعالیت های علمی دست یابیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مطالعات نظری و تئوریک جای آموزش عملی و مهارت محور را گرفته است، تاکید کرد: آموزش در آلمان مبتنی بر مهارت و فناوری است، از این رو به پیشرفت های چشمگیری در حوزه صنعت دست یافته است و در دنیای امروز حرفی برای گفتن دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم به یکی از نکات مورد توجه در کنفرانس های علمی اشاره کرد و گفت: تمام کشورهای دنیا به دنبال همکاری های بین المللی هستند تا توانمندی های کشور خود را در عرصه آموزش و علم گسترش دهند. آیسسکو در این زمینه می تواند به کشورهای جهان اسلام کمک کند.

وی با ارائه آماری در مورد تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در کشور، گفت: هم اینک در ایران بیش از چهار میلیون دانشجو و ۸۰ هزار عضو هیات علمی داریم که تعداد زیادی از این دانشجویان در تمامی رشته هایی که دایر است، تحصیل می کنند.

شریعتی با اشاره به فعالیت ۲۰۰۰ مرکز و موسسه آموزش دانشگاهی در ایران اظهار کرد: از بین این دانشگاه ها، دانشگاه های بسیار برجسته ای نظیر دانشگاه پیام نور در ایران وجود دارد که در سطح کشور فعال بوده و نقش اصلی آن این است که آموزش از راه دور را گسترش دهند؛ این دانشگاه در سطح بین المللی نیز شعباتی دارد. ایران همچنین از فعالیت دو دانشگاه معروف مهارتی در کشور برخوردار است.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این که ایران به دلیل توانمندی هایی که در حوزه آموزش دارد، می تواند به عنوان نقطه عطف کشورهای عضو کنفرانس اسلامی مطرح شود.

وی در ادامه با بیان این که در ایران دو دانشگاه به شکل خاص برای آموزش عمومی هدف گذاری شده اند و نقش اصلی آن ها آموزش و تربیت تکنسین به عنوان معلمانی برای مدارس است.

شریعتی با بیان این که در کشور ۷۰۰ دانشگاه غیردولتی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود ۱.۵ درصد دانشجویان ما غیرایرانی وعمدتا از کشورهای همسایه هستند. همچنین ایران با وجود تمام تحریم ها در عرصه های علم، پژوهش و فناوری فعال است و در شرایط خوبی به سر می بریم.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین جمعیت دانشجویی زنان در دانشگاه های ایران را ۵۰ درصد دانست و گفت: به کشورهای عضو آیسسکو پیشنهاد میکنم که مرکزی به عنوان مرکز توسعه علمی آیسسکو تاسیس شود تا از طریق تعیین و ارتقای شاخص های علمی به کشورهای توسعه نیافته جهت پیشرفت در حوزه علم، پژوهش و فناوری کمک کنند. در واقع این مرکز می تواند به کشورهای اسلامی کمک کند چگونه می توانند با کشورهای پیشرفته در حوزه های علمی رقابت کنند و باعث هم افزایی کشورها به منظور رفع مشکلات زیست محیطی، بحران آب خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 21 آبان 97، کد مطلب: 97082110177، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین