پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
رئیس دانشگاه صنعتی شریف، گفت: عمده دانشجویانی که از دانشگاه صنعتی شریف برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند ابتدا در مقطع کارشناسی و بعد در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

شعارسال: رئیس دانشگاه صنعتی شریف، گفت: عمده دانشجویانی که از دانشگاه صنعتی شریف برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند ابتدا در مقطع کارشناسی و بعد در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

محمود فتوحی  اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف در سه سال گذشته نزدیک به 100 عضو هیأت علمی جذب کرد که از این تعداد 60 نفر دانش آموخته دانشگاه های خارج از کشور هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مورد مهاجرت دانشجویان این دانشگاه، گفت: در مورد مهاجرت دانشجویان دو مسئله ادامه تحصیل در خارج و عدم بازگشت به کشور مطرح می شود. نمی توان به فردی که برای تحصیل به خارج از کشور می رود، ایرادی وارد کرد اما این افراد باید به کشور بازگردند چرا که از منابع کشورشان برای تحصیل در کشور دیگر استفاده کرده اند.

فتوحی تاکید کرد: کشورهای خارجی هم علاقمند به جذب دانشجویان دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر هستند اما تا حد امکان در تلاشیم این افراد برای ادامه تحصیل در داخل جذب شوند.

این مسئول دانشگاه صنعتی شریف مسئله مهاجرت دانشجویان را به خارج از کشور در اختیار این دانشگاه ندانست و توضیح داد: بحث مهاجرت دانشجویان صرفاً و لزوماً در اختیار دانشگاه نیست، بلکه عوامل متعددی در مهاجرت دانشجویان نقش دارد که تنها بخش کوچک آن دانشگاه است؛ در این زمینه حوزه سیاستگذاری کشور باید در مورد سایر ابعاد مهاجرت دانشجویان فکری بیاندیشد.

وی با اشاره به برنامه های این دانشگاه برای جذب دانشجویان استعداد برتر، افزود: در جذب هیأت علمی و پذیرش دانشجویان استعداد برتر تحصیلات تکمیلی سعی می کنیم محیط و اکوسیستمی برای جذب استادان، دانشجویان و دانش آموختگان در شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:8 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:83294562 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین