پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۲۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: نخبگان دانشگاه‌ها اگر از کشور خارج شوند، در واقع ژن هوشمند را خارج کرده اند. کشور‌های نخبه گریز همیشه دست‌شان به سوی کشور‌های نخبه پذیر دراز است پس ما باید نخبه‌های کشور را حفظ کنیم.

شعار سال:  محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اگر جوان ما شغل داشته باشد که از کشور خارج نمی‌شود. ۲۰ سال پیش در مقاله ای خواندم که نوشته بود فرار مغزها نگویید بلکه به موضوع فرار ژن ها توجه کنید.
 
وی اضافه کرد: کشورهای نخبه گریز همیشه دست‌شان به سوی کشورهای نخبه پذیر دراز است پس ما باید نخبه های کشور را حفظ کنیم.
 
زلفی گل تاکید کرد: باید اشتغال به پروژه اول ما تبدیل شود اکنون شغل برای جوانان ایجاد نمی‌شود و گرنه می‌توانند ازدواج کنند و به مسوولیت های اجتماعی خود بپردازند.
 
وی افزود: مسیر حرکت علمی و تلاش برای حل مشکلات جامعه باید از وظایف دانشگاه ها باشد. باید اشتغال را به یک پروژه تبدیل کرد و همه برنامه‌های دانشگاه‌ها به این سمت باشد.
 
دانشجوی عالم تر تربیت کنیم
 
وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه‌های ما از هر حیث پیشرفت های خوبی داشته است؛ نباید نگاه منفی داشته باشیم همانگونه که در دانشگاه علامه طباطبایی اتفاقات خوبی رخ داده است. خیلی لذت بخش است که فرزندان ما در این مکان ها آرامش داشته باشند و از نظر علمی رشد کنند.

وی تصریح کرد: باید حسادت را کنار بگذاریم با همفکری و همراهی هم برای حل مشکلات تلاش کنیم و باید تلاش کرد همه دانشگاه ها امکان رشد داشته باشند. دانشگاه علامه طباطبایی باید به دیگر دانشگاه‌ها کمک کند. چون در بحث علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی مرجعیت دارد و باید این ظرفیت و مرجعیت علمی را ارتقا داد.
 
زلفی گل با بیان اینکه از دانشگاه علامه طباطبایی انتظار داریم وضعیت ساختمان های داخل شهر خود را با تهاتر علمی و برد- برد به سرانجام برساند، اظهار داشت: می توان با تهاتر علمی این ساختمان ها را در پردیس خود دانشگاه علامه جایگزین کرد.
 
وی تاکید کرد: هویت شهر تهران باید بر مبنای علم و فناوری باشد و باید از این موضوع استقبال کنیم و حتما محقق هم خواهد شد. باید از همه سلیقه ها و تفکرات سیاسی استفاده کنیم اگر این تفکرات مورد توجه باشد، به موفقیت می رسیم.
 
وزیر علوم دولت سیزدهم ادامه داد: در دانشگاه ها باید نسل عالم تر و عاقل تر از خودمان، تحویل دانشگاه بدهیم. استادی که دانشجوی ضعیف تحویل دهد، موفق نیست. باید ۲۵ تا ۳۰ درصد از ما عاقل تر و عالم تر باشند. باید به بحث نخبه گماری و نخبه پذیری بیشتر توجه کرد.
 
زلفی گل ادامه داد: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو تحویل جامعه دهیم، باید خودمان پاسخگو باشیم. باید فرهنگ دانشگاهی و فرهنگ را تغییر دهیم البته در این مسیر وظیفه دانشگاه علامه طباطبایی سنگین تر است.
 
مراسم تودیع حسین سلیمی، رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی و معارفه عبدالله معتمدی، سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه در محل سالن همایش های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی واقع در دهکده المپیک با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
 
عبدالله معتمدی متولد ۱۳۴۱ شهرکرد دانش‌آموخته مقطع دکتری روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی و نیز استاد همین دانشگاه است.
 
وی عضویت در هیات امنای دانشگاه‌های منطقه اصفهان، عضویت در کمیته هماهنگی آمایش آموزش عالی، عضویت در کارگروه روان‌شناسی شورای تحول علوم انسانی، عضویت در کارگروه روانشناسی ایران را در کارنامه کاری خود دارد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:  21 مهر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84503317

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین