پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه "در حال حاضر با پدیده فرسایش مغز‌ها در کشور روبرو هستیم" گفت: این مهم باید موردتوجه قرار گیرد و برای آن چاره‌اندیشی شود.

شعار سال:آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست امروز در همایش "فقیه فقه سیاسی" که به مناسبت دهمین سالگرد رحلت آیت‌الله عباسعلی زنجانی که توسط دانشگاه باقرالعلوم(ع) و چند مرکز دیگر علمی شهر قم در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: احترام به آیت‌الله عمید احترام به ظرفیتی از حوزه و دانشگاه، دانش فقیه، اندیشیدن و به‌روز بودن است.
 
وی با اشاره به دیدار روز گذشته نخبگان با رهبر معظم انقلاب و فرمایش‌های رهبری در مورد مهاجرت گفت: امروز با یک پدیده‌ای بنام فرسایش مواجه هستیم. امروز در کنار توجه به فرار مغزها باید به فرسایش مغزها نیز توجه کرد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: مشکلات و ندانم کاری‌ها سبب شده در حال فرسایش مغزها باشیم و اگر کسی از اوضاع دانشگاه‌ها و حوزه‌ها خبر داشته باشد این موضوع را تصدیق می‌کند؛ سفید نمایی ناموجه نیز ظلم است.
 
علیدوست به برگزاری همایش "فقیه فقه سیاسی" اشاره کرد و افزود: کاری که این نشست‌ها می‌کند قدری از تیزی و تندی فرسایش‌ها را می‌کاهد. زمانی که یک همایش با عنوان عالمی و حقوقدان برگزار می‌شود حتی برخی را تحریک می‌کند که این اندیشه این افراد را دنبال کنند و ظرفیت‌ها نادیده گرفته نشود.
 
مسئول کرسی‌های نظریه‌پردازی علوم عقلی حوزه در بخش دیگری از سخنان خواستار امتداد فقهی کارهای موجود آیت‌الله عمید زنجانی شد و گفت: هنوز آثار ایشان جای بحث و گفت‌وگو دارد و می‌طلبد بیش‌ازپیش به آن پرداخته شود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فقه سیاسی آیت‌الله عمید اشاره کرد و گفت: اگر بگویند عنوانی برای فقه سیاسی ایشان انتخاب کنیم، می‌گویم فقه سیاسی ایشان فقه مصلحت و فقه عقل است، و عقل نیز بیشتر عقل عملی است نه نظری. ایشان وقتی به مصلحت می‌رسد می‌گوید مصلحت نقش مهمی در توسعه فقه داشته و آن را در خلق برخی از تکنولوژی‌ها مؤثر می‌داند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:  27 آبان  1400، کدخبر:2610384 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین