پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخبگان، موتور محرک کشور هستند، اظهار کرد: باید انگیزه لازم در میان نخبگان ایجاد و از مهاجرت آن‌ها جلوگیری شود و ما در بودجه ۱۴۰۱ توجه به نخبه پروری را در اولویت قرار خواهیم داد.
شعار سال: علی کریمی فیروزجایی در خصوص حفظ نخبگان و ظرفیت‌های علمی کشور، گفت: شتاب خروج نخبگان از کشور طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و باید به دستگاه‌های متولی از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور که بنیاد نخبگان هم در دل آن تعریف شده است، ماموریت‌های خاص دهیم که انگیزه لازم را برای حفظ نخبگان در کشور ایجاد کنند.

او در ادامه افزود: این حمایت‌ها می‌تواند مادی و یا معنوی باشد یعنی طبقه نخبه کشور حداقل‌هایی را انتظار دارد که برایش فراهم کنیم تا بتوانند در جهت شکوفایی استعداد خود در فضای عمومی کشور قدم بردارند که این تمهیدات متاسفانه در سال‌های اخیر به درستی انجام نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ برای ۱۳ دانشگاه برتر کشور که عمده نخبگان، فارغ التحصیل این دانشگاه‌ها هستند، اعتباری را در نظر گرفتیم و در بودجه ۱۴۰۱ هم به نخبه پروری توجه خواهیم کرد و همچنین در قانون برنامه هفتم یکی از اولویت‌های اصلی ما توجه به طبقه نخبه است.

نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: اگر قرار است مملکت ما در عرصه‌های مختلف پیشرفتی داشته باشد، موتور محرک آن، طبقه نخبه است که باید انگیزه لازم در آن‌ها ایجاد شود و این عزم و اراده در مجلس وجود دارد، اما برنامه لازم باید از سوی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور به مجلس ارائه شود و ما در قالب آن بتوانیم سیاست کلان کشور را عملیاتی کنیم. چراکه روند خروج نخبگان از کشور بسیار نامطلوب است و امیدواریم بتوانیم جلوی آن را گرفته و از سوی دیگر کسانی که در گذشته مهاجرت کردند را به درون کشور بازگردانیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۶۹۷۷۰، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین