پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
گزارش گروه شفافیت اقلیمی نشان می‌دهد کشورهای عضو گروه ۲۰ هیچ‌یک تاکنون به تعهدات خود برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی وفادار نبوده‌اند.

شعارسال: گزارش گروه شفافیت اقلیمی نشان می‌دهد کشورهای عضو گروه ۲۰ هیچ‌یک تاکنون به تعهدات خود برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی وفادار نبوده‌اند.

نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد کشورهای گروه ۲۰ یا بیست اقتصاد بزرگ‌ دنیا، هیچ‌یک به تعهدات خود در برابر توافق آب و هوایی پاریس پایبند نبوده‌اند.

گروه شفافیت اقلیمی اخیرا در گزارشی اعلام کرده است هیچ‌کدام از کشورهای گروه ۲۰ (G-20) به تعهدات خود ذیل این پیمان برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و رهایی از کربن وفادار نبوده‌اند و این در حالیست که آنها مسئول تولید بیش از ۸۰ درصد از گازهای گلخانه‌ای زمین هستند.

این گروه در چهارمین گزارش سالانه خود نوشته است که طبق تحقیقات انجام‌شده هیچ‌یک از اعضای گروه ۲۰ طرحی برای تحقق اهداف توافق آب و هوایی پاریس ندارد و این کشورها همچنان بخش اعظمی از انرژی موردنیاز خود را از سوخت‌های فسیلی تامین می‌کنند.

طبق این گزارش که در آستانه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین منتشر شده است، کشورهای عضو این گروه مسئول تولید ۸۲ درصد گازهای گلخانه‌ای هستند و در این میان، کانادا بیشترین سرانه تولید گازهای گلخانه‌ای را دارد.

کانادا سی و هشتمین کشور جهان از نظر جمعیت و یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می‌شود اما در عین حال، هفتمین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش گروه شفافیت اقلیمی، هر کانادایی در طول سال به طور میانگین ۲۲ تُن گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند که بالاترین سرانه در میان کشورهای عضو گروه ۲۰ است.

بر مبنای این گزارش، ۱۵ کشور عضو گروه ۲۰ در سال گذشته شاهد افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای بوده‌اند و فقط هند، برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که می‌تواند در تطابق با اهداف پیمان پاریس باشد.

گروه شفافیت اقلیمی در گزارش خود خاطرنشان کرده است که بیست اقتصاد بزرگ جهان با وجود امضای توافقنامه پاریس و تعهداتی که ذیل این توافق متقبل شده‌اند، همچنان بیش از ۸۰ درصد انرژی موردنیاز خود را از سوخت‌های فسیلی تامین می‌کنند. این رقم در کشورهای عربستان، استرالیا و ژاپن به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.

نویسندگان این گزارش در پایان تاکید کرده‌اند که اعضای گروه ۲۰ برای محدود کردن گرمایش جهانی به ۱/۵ درجه سانتیگراد بالاتر از دوران پیش از صنعتی شدن، باید تا سال ۲۰۳۰ تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به نصف کاهش دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 6آذر1397، کدخبر:6743933 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
س.ح75
چون واسشون نفع کمی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین