پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با وجود بارش‌های چند روز گذشته ورودی آب به سد زاینده رود و ذخیره مخزن مطلوب نیست.
شعارسال: حسن ساسانی با اعلام ذخیره 128 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود تا روز دوشنبه پنجم آذر ماه، افزود: این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در بلند مدت بیش از 80 کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته در بازه زمانی مشابه حدود 154 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان‌دهنده کاهش 16 درصدی نسبت به سال گذشته است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان متوسط حجم ورودی این سد از ابتدای سال آبی تاکنون 39.7 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته تنها 1.4 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت 59 درصد کاهش داشته است.

وی متوسط حجم خروجی از سد زاینده‌رود را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 81.6 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: به نسبت سال آبی گذشته این مقدار 13 درصد و نسبت به میانگین درازمدت 61 درصد کاهش را شاهد هستیم.

ساسانی با بیان اینکه میانگین بارش‌ها در ایستگاه شهر اصفهان از ابتدای مهر تا پنجم آذر ماه 97 به 44 میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: در ایستگاه فریدونشهر از ابتدای سال آبی 194 میلی متر و در سمیرم ایستگاه پادنا 293 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه چلگرد از ابتدای مهرماه تاکنون کل بارش‌های به 371 میلی متر رسیده است، اما هم اکنون در مخزن سد زاینده رود حجم آب ذخیره شده تنها 128 میلیون مترمکعب است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 7 آذر 1397 ، کدخبر: 97090702890 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین