پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: براساس حجم آب موجود سد زاینده‌رود رهاسازی آب در تاریخ پانزدهم آذر ماه عملا از نظر فنی امکان‌پذیر نخواهد بود.معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: با این‌ وجود ورودی سد زاینده‌رود پیش از بارش‌ها 11 مترمکعب برثانیه بود که بعد از بارش‌ها به 19 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

شعار سالحسن ساسانی یرامون آخرین وضعیت حجم آب سد زاینده‌رود، اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره مخزن سد زاینده‌رود 130 میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به تأثیر مثبت بارش‌ها در بهبود شرایط سد زاینده‌رود، افزود: میزان بارش‌ها بسیار مطلوب بوده اما برآورد آن به مخزن سد زاینده‌رود آنقدر تاثیر مثبتی را نداشته و تاثیرات خیلی اندک بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: با این‌ وجود ورودی سد زاینده‌رود پیش از بارش‌ها 11 مترمکعب برثانیه بود که بعد از بارش‌ها به 19 مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

وی پیرامون اینکه طی نشستی برای رسیدگی به وضعیت حق‌آبه و معیشت کشاورزان استان اصفهان با حضور معاون وزیر نیرو مقرر شد که افزایش خروجی سد زاینده‌رود و رهاسازی آب در تاریخ پانزدهم آذر ماه با حضور نمایندگان صنفی کشاورزان بررسی شود و در صورت امکان بازگشایی در آن تاریخ، این موضوع به شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود اعلام شود آیا آب زاینده‌رود رهاسازی می‌شود، گفت: براساس حجم آب موجود سد زاینده‌رود رهاسازی آب در تاریخ پانزدهم آذر ماه عملا از نظر فنی امکان‌پذیر نخواهد بود.

ساسانی اظهار داشت: مقرر شده کارگروهی متشکل از چهار گروه شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، نماینده صنف کشاورزان؛ میزان بارش‌ها، وضعیت ورودی و خروجی ذخیره سد زاینده‌رود و میزان حجم رهایی برای توزیع آب کشاورزی را بررسی و براساس آن برنامه‌ای تدوین شود و نتایج به وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه گردد تا بعد از انعکاس آن در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود زمان نهایی بازگشایی آب زاینده‌رود مشخص شود.

وی در پاسخ به این سئوال که با تحویل آب به کشاورزان مشکلی در تأمین آب شرب اصفهان ایجاد نمی‌شود، افزود: با تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بازگشایی آب برای بخش کشاورزی با رعایت خطوط قرمز تامین آب شرب برای اصفهان است و به همین دلیل تمام جوانب دقیق بررسی خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 7 آذر 97، کدخبر: 1886429، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین