پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تنها ورودی آب به حوضه آبخوان دشت اصفهان رودخانه زاینده‌رود است، گفت: اگر فرایند برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی کنترل و جلوگیری نشود، طبیعتاً فرونشست‌ زمین در دشت‌های مختلف استان اصفهان اتفاق خواهد افتاد.

شعارسال: حسن ساسانی در خصوص منابع آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین در استان، اظهار کرد: متأسفانه دشت‌ها و منابع زیرزمینی آب استان اصفهان در وضعیت بحرانی و فوق بحرانی قرار دارند و متناسب با این موضوع برداشت‌های کشاورزی در این دشت‌ها ممنوع شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید منابع آب موجود را حفظ کنیم، تصریح کرد: با مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای حجمی هوشمند، نظارت دقیق بر منابع و مصارف حوضه زاینده‌رود می‌توان از بدتر شدن وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی شاهد فرونشست زمین در دشت‌های مهیار، دامنه و مناطقی از سمیرم هستیم، تأکید کرد: اگر فرایند برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی کنترل و جلوگیری نشود، طبیعتاً فرونشست‌ها می‌تواند در دیگر دشت‌های استان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تنها ورودی آب به حوضه آبخوان دشت اصفهان رودخانه زاینده‌رود است، گفت: وقتی آبی در رودخانه جاری نشود، به ‌طور قطع آبخوان‌ها تغذیه نمی‌شود و تا زمانی که برداشت‌ها از منابع آبی ادامه داشته باشد، نگرانی برای فرونشست زمین همچنان به جا خواهد بود.

ساسانی با اشاره به اینکه علاوه بر بحث‌های کمی آب‌های زیرزمینی، موضوع کیفیت این آب‌ها دارای اهمیت است، تأکید کرد: هر چه از میزان آب‌های زیرزمینی کاهش یابد بر کیفیت این آب‌ها تأثیر منفی خواهد گذاشت، با این‌حال هر آنچه شرکت آب و فاضلاب برداشت می‌کند مسائل بهداشتی آب را پیوسته کنترل می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15آبان1397 ، کدخبر: 97081507269: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین