پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
فرمانده منطقه دوم عملیات ولایت گفت: نیروی دریایی ارتش از سال ۱۳۸۷ تا به امروز ۴ هزار و 346 کشتی را در منطقه خلیج عدن مورد اسکورت قرار داده است.
شعارسال:فرمانده منطقه دوم عملیات ولایت گفت: نیروی دریایی ارتش از سال ۱۳۸۷ تا به امروز ۴ هزار و 346 کشتی را در منطقه خلیج عدن مورد اسکورت قرار داده است.

 دریادار رضا عباسی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دو سوم کره خاکی را آب فرا گرفته است اظهار داشت: دریا می‌تواند ملت‌ها را بدون مرز اتصال کرده و در تجارت و اقتصاد موثر واقع شود و راهی برای انتقال فرهنگ یک کشور باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۴ کشور در خشکی محصور است در حالی که ۹ گذرگاه راهبردی در کشور وجود دارد که کشورها را به هم متصل می‌کند.

عباسی برخورداری ۸۰ درصد مرز پیرامون آبی کشور و همسایگی با ۱۵ کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما فقط با سه کشور ترکیه، افغانستان و ارمنستان از طریق آب، مرز دریایی نداریم.

وی ادامه داد: منطقه راهبردی خلیج فارس، تنگه راهبردی هرمز و دریای عمان و شمال اقیانوس هند از جمله منطقه دریایی موثر در جهان است.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت خاطرنشان کرد: حدود 93 درصد صادرات و 83 واردات جمهوری اسلامی ایران، از راه دریا‌ها انجام می‌شود وخلیج عدن، تنگه باب‌المندب و کانال سوئز، سه آبراهه‌ای هستند که بیشترین تردد و جابه‌جایی کشتی‌های تجاری جهان در آن صورت می‌گیرد و اکثر قریب به اتفاق کشتی‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران نیز از این آبراهه‌ها عبور می‌کنند و با در نظر گرفتن پدیده شوم دزدی دریاییو البته خرابکاری‌های دشمنان، این منطقه برای تامین امنیت خود به یک نیروی میدانی قدرتمند نیازمند است.

وی تصریح کرد‌: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که مسؤولیت تامین امنیت کشتی‌های حامل کالا‌های صادراتی و وارداتی کشور را در آب‌های دریای عمان، خلیج عدن و تنگه باب‌المندب که شاه‌راه‌های آبی ایران هستند، تامین می‌کند.

عباسی اضافه کرد: در 10 سال گذشته تاکنون چهارهزار و 346 فروند کشتی تجاری و نفتی در خلیج عدن توسط نیروی دریایی ارتش ایران اسکورت شده‌ و حتی یک تصرف کشتی نیز نداشته‌ایم که باعث شود باج دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در این سال‌ها، بیش از ۲۵۰ مورد درگیری با دزدان دریایی و خرابکاران داشته و هیچ‌گاه اجازه نداده که حتی یک کشتی تجاری ایرانی مورد دزدی دریایی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کشورهای مدعی قدرت اول دریایی گاها در عرصه دزدی در دریا متوسل به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران می‌شوند و ما نیز چندین کشتی از جمله کشتی چینی آنها را از دست دزدان دریایی نجات داده‌ایم.

عباسی افزود: در دریا تمام شناورها را رصد کرده و اشرافیت بالایی برای ورود و خروج شناورها داریم فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در سواحلمکرانرا می‌توان به بخش‌هایی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری از جمله خدمات فرودگاهی، عمومی، امداد، حوادث غیرمترقبه، اشتغالزایی، فرهنگی، درمانی و آموزش اشاره کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار10 آذر 97، کدخبر: 13970909000663،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین