پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۳۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
عبدالحمید نادریان گفت، صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر برای اشتغالزایی خارجی‌ها زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند، اما در مقابل برای اشتغال جوانان ایرانی کار خاصی نکردند.

شعار سال: عبدالحمید نادریان مدیرعامل شرکت توسعه پترو صنعت دریا و فعال صنعت نفت در واکنش به جوابیه بانک صنعت و معدن به «نود اقتصادی» گفت: صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر برای اشتغالزایی خارجی‌ها زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند، اما در مقابل برای اشتغال جوانان ایرانی کار خاصی نکردند.

نادریان افزود، من هم در گفتگو با رسانه به این رویه اعتراض داشتم. خود بنده به عنوان یک تولیدکننده دکل ایرانی، نیاز به 20 میلیون دلار تسهیلات داشتم، که اتفاقا ساخت آن اشتغالزایی خوبی برای کشور دارد، تمام مدارک هم ارسال شده ، اما سنگ اندازی می کنند. جالب اینکه اگر برای واردات تسهیلات می‌خواستم ، این عدد الان در حساب خارجی‌مان بود!

۸۵ درصد چا‌ه‌های خشکی ما دست شرکت نفت خیز جنوب است که قصد واگذاری دارد، ولی جلوی سرمایه گذاری در این بخش را گرفته‌اند. عبدالحمید نادریان با بیان اینکه بانک‌ها ایران شناختی از بخش بالادست نفت ندارند و نمی‌توانند با سرمایه گذاران هماهنگ شوند، گفت: با این وضعیت هیچ سرمایه گذاری در بالادست و پایین دست نفت ایجاد نمی‌شود.

عدم کارآیی صندوق توسعه ملی برای اشتغال داخل

صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر برای اشتغالزایی خارجی‌ها زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند، اما در مقابل برای اشتغال جوانان ایرانی کار خاصی نکردند. بنده به عنوان یک تولیدکننده دکل‌های نفتی، نیاز به ۲۰ میلیون دلار تسهیلات داشتم، که اتفاقا ساخت آن اشتغالزایی خوبی برای کشور دارد، تمام مدارک هم ارسال شده است، اما بانک‌های ایران سنگ اندازی می کنند. جالب اینکه اگر برای واردات تسهیلات می‌خواستم این عدد الان در حساب خارجی‌مان وجود می‌داشت.
در حال حاضر ۹۱ میلیارد دلار در پارس جنوبی در حال سرمایه گذاری هستیم که ۷۰ میلیارد دلار انجام گرفته و ۲۱ میلیارد دلار نیز در حال انجام است که متاسفانه سهم صنعت داخل یعنی سهم صنعتگر ایرانی بسیار اندک است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری 90 اقتصادی تاریخ انتشار11آذر 97، کدخبر: 2116197، www.90eghtesadi.ir / سایر منابع.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین