پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۷۳۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
دبیرشبکه ملی جامعه و دانشگاه در خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان گفت: این شبکه برای مشکلاتی اعم از آب و بازارچه های مرزی راهکار ارائه می دهد.

شعارسال:دبیرشبکه ملی جامعه و دانشگاه در خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان گفت: این شبکه برای مشکلاتی اعم از آب و بازارچه های مرزی راهکار ارائه می دهد.

احمد بخشی پیش از ظهر سه شنبه در کنفرانس خبری معرفی شبکه ملی جامعه و دانشگاه در واحد خراسان جنوبی بیان کرد: فلسفه وجودی شبکه ملی جامعه و دانشگاه، این است که تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا را از فضاهای رسمی خلاص کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین دانشگاه و جامعه شکاف وجود دارد، اظهار کرد: این شبکه ارتباط دانشگاه و جامعه را برقرار کرده و نقش دانشگاه ها را پر رنگ می کند.

بخشی با بیان اینکه سند آمایش استان در دانشگاه بیرجند تهیه و در سازمان مدیریت تصویب شده است، افزود: از مدیران دستگاه ها تقاضا داریم بر اساس اولویت های ۱۰ گانه موجود در این سند عمل کنند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی خراسان جنوبی بیان کرد: عدم استفاده از فرصت های مرزی و رویکرد منفی به مرز از جمله مشکلات شناسایی شده در این شبکه است.

بخشی بیان کرد: نگاه دولت این است که باید استان های مرزی مبادی ورودی برای کالاهای وارداتی و صادراتی باشد تا گردش مالی مطلوبی در مرز تعریف شود.

دبیرشبکه ملی جامعه و دانشگاه در خراسان جنوبی خواستار استفاده از ظرفیت های نخبه استان شد و اظهار کرد: متاسفانه برند صادرات نخبه و معلم هستیم و از این پتانسیل ها استفاده نشده است.

بخشی با اشاره به روند فعالیت شبکه ملی جامعه و دانشگاه بیان کرد: مسئله یابی و شناسایی مشکلات از گام های اولیه این شبکه بوده که با ارجاع فرم هایی به نهادها، سازمان ها و دست اندرکاران انجام شده است.

وی بیان کرد: پاسخ به این مسائل و تعیین نقش دانشگاه در رفع مشکل های احصاء شده از دیگر گام های انجام شده است.

مهاجرت اساسی ترین مشکل خراسان جنوبی

بخشی مهاجرت و حاشیه نشینی را از مسائل اول موجود در استان دانست و گفت: عدم اجماع نخبگان در مفهوم توسعه، عدم ثبات مدیریت و جای خالی تفکر شبکه سازی از دیگر مشکلات موجود در استان است.

دبیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه در خراسان جنوبی کاهش جذب دانشجو را از دیگر مشکلات موجود دانست و افزود: تجمیع واحدهای دانشگاهی و توسعه نگاه کارآفرینی از جمله راهکارهای ارائه شده برای رفع این مشکل است.

بخشی با بیان اینکه مدیریت منابع آب و توسعه نیروگاه برق و باد در این شبکه دیده شده است، گفت: بالابودن شاخص محرومیت، مغفول ماندن کویر لوت، عدم فعالیت بازارچه های مرزی، خامفروشی و عدم تولید ارزش افزوده از دیگر مشکلات شناسایی شده در استان است.

دبیرشبکه ملی جامعه و دانشگاه در خراسان جنوبی از برگزاری همایش فرهنگ دانشگاهی در ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: همچنین همایش کویر لوت در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود

تشکیل اتاق فکر نخبگان برا ی مشکلات استان

رئیس دانشگاه بیرجند هم در این نشست با اشاره به راه اندازی شبکه ملی جامعه و دانشگاه بیان کرد: این شبکه حلقه بین نخبگان و جامعه است.

احمد خامسان با بیان اینکه مشکلات استان در اتاق فکرهایی با حضور نخبگان بررسی می شود، افزود: این شبکه در هر شهر یک دبیرخانه مرکزی دارد.

خامسان خواستار تشکیل شورای هماهنگی در استان شد و اظهار کرد: این شورا متشکل از پنج عضو از دستگاه ها و سه نفر از نهادهای مردمی است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به مشکلات پیش روی خراسان جنوبی بیان کرد: بی ثباتی مدیران یکی از مشکلات اساسی پیش روی استان است.

وی خواستار ماندگاری نخبگان و جوانان در استان شد و بیان کرد: بر اساس آمارها خراسان جنوبی رتبه سوم زاد و ولد و رتبه سوم پیری را دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار13آذر97 ، کدخبر: 4475745 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
س.ح75
به نظرم طرح بسیار عالی وخوبی هست و میتونه مشکلات زیادی رو حل کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین