پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
استاندار زنجان گفت: بانک اطلاعاتی معلولان زنجان با همکاری اداره کل بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه استان با هدف احصای ظرفیت های موجود و آسیب های متوجه معلولان و رفع مشکلات آنها ایجاد می شود.

شعارسال: استاندار زنجان گفت: بانک اطلاعاتی معلولان زنجان با همکاری اداره کل بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه استان با هدف احصای ظرفیت های موجود و آسیب های متوجه معلولان و رفع مشکلات آنها ایجاد می شود.

 فتح الله حقیقی روز سه شنبه در مراسم روزجهانی معلولان در استان افزود: بزرگترین گرامیداشت انسانها رعایت حقوق شهروندی است و اگر حقوق شهروندی هر قشری رعایت شود، به معنی آن است که بزرگداشت به درستی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: بزرگداشت معلولان زمانی واقعی است که حقوق این قشر رعایت شود و برای تحقق این امر به نکات مهمی باید توجه داشت که نفس ناطق و روح انسان وقتی والا و بزرگ باشد، هیچ باکی از معلولیت نیست.

این مسئول ادامه داد: سند این موضوع نیز موید آن است که زنان و مردان بزرگ و موثری در دنیا وجود داشتند که در خانواده های خود معلول بدنیا آمدند و توانستند آثار ماندگاری را خلق کنند.

وی اضافه کرد: این موضوع نشان می دهد وقتی روح بلند باشد، معلولیت نقطه خیلی مهمی نیست و به این مهم توجه داشت که در کنار ناتوانی جسمی، ذهنی، معلولان روح بسیار بلند و نهفته ای دارند و اگر چنین نبود، نمود عینی آن که کسب مدال های گوناگون توسط ورزشکاران است، رخ نمی داد.

حقیقی فزود: معلولان موفقیت های خیره کننده ای در رقابت های داخلی، خارجی و حتی مسابقات آسیایی کسب کردند که انسان های سالم کمتر به این مهم نایل شده اند.

استاندار زنجان ادامه داد: معلولان همانند افراد سالم از حقوق شهروندی برخوردار هستند و باید فرصتهای برابر برای استفاده از ظرفیت های جامعه نیز برای آنان مهیا شود.

وی بابیان اینکه آنگونه که باید و شاید بسترهای لازم برای معلولان در جامعه ایجاد نشده است، اظهار داشت: موضوع دیگر اینکه جامعه نباید نگاه ترحم آمیز به معلولان داشته باشد، چرا که موجب هدر رفت ظرفیت والای معلولان می شود.

حقیقی افزود: امروز به واسطه جهش فوق العاده، بلوغ زودرس فناوری اطلاعات، حضور و مشارکت معلولان در اجتماع نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی بیان کرد: معلولیت را نباید مشکل شخصی قلمداد کرد بلکه این مساله اجتماعی است و این قشر تعداد زیادی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند که درصد بالایی از آنها در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: برای خدمت رسانی بیشتر، دولت پرداختی معلولان را 3.5 برابر افزایش داد و علاوه بر آن نیز بخش اعظم بسته غذایی حمایتی نیز برای این جامعه در نظر گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: ماده 29 قانون اساسی به موضوع معلولان اشاره دارد، که این مهم باید اجرایی شود و برای حضور فعالانه آنان در اجتماع باید بهینه سازی، بازسازی، مناسب سازی اماکن و امکانات لازم در نظر گرفته شود.

** اعتبارات بهزیستی در سال 640 میلیارد ریال است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز ادامه داد: این اداره کل تقویت و توسعه تشکل های غیر دولتی را از سال 92 مورد توجه قرار داده و اقدامات بسیاری خوبی در این خصوص انجام شده است.

محمد محمدی قیداری افزود: مجموعه اعتبارات بهزیستی استان در سال با احتساب منابع کشوری 64 میلیارد تومان است که 18 میلیار تومان آن از سازمان برنامه و بودجه استان دریافت می شود.

وی بیان کرد: 26هزار و 840 خانوار ازخدمات بهزیستی استان بهره مند هستند و در این میان این سازمان 2 رویکرد در راستای پیشگیری از انواع معلولیت ها، آسیب های اجتماعی را تحت پوشش دارد که در واقع جمعیت یک میلیون و 57 هزار نفری را شامل می شود.

این مسئول ادامه داد: بهزیستی با رویکرد خاص مداخلاتی از قبیل کارهای تخصصی برای گروه های هدف را مورد توجه قرار می دهد و علاوه بر آن رویکرد حمایتی نیز اعمال می کند.

به گفته محمدی هم اکنون 20 هزار و 239 معلول در سامانه این اداره کل ثبت شده اند و در این میان 57 مرکز اعم از شبانه روزی، روزانه، ویزیت و مراقبت در منزل بصورت رسمی و غیر رسمی و کلینیک ها با دریافت یارانه از بهزیستی به معلولان خدمات ارائه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان 309 معلول ضایعه نخاعی را تحت پوشش دارد که 50 درصد آنها به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی در کار و تصادفات جاده ای معلول شده اند.

در پایان این همایش معلولان موفق استان در حوزه های مختلف تجلیل شدند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 13آذر 1397 ، کدخبر:83122417 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
م.آ75
ایجاد کردن چنین بانک اطلاعاتی به نظرم مفید هستش زمانی که ازش استفاده بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین