پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۷۳۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته دکترا در کشور بیکار هستند و این در حالی است که سالانه ظرفیت پذیرش و تحصیل ۳ هزار نفر در این مقطع وجود دارد.وی افزود: از سال‌های گذشته تاکنون نیز مسائلی همچون کیفیت‌گرایی، مأموریت‌گرایی و بالابردن سطح کیفی مهارت‌ها در این دانشگاه مهم و مورد توجه بوده است.

شعار سال: «احمدرضا پیش بین» روز گذشته در آیین تجلیل از دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: ایران پس از روسیه و امریکا سومین کشور به لحاظ حجم بالای دانش‌آموختگان و مدارک دانشگاهی است.

وی با تأکید بر توجه ویژه به کارایی دانشگاه‌ها بر اساس منافع کشور اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از همان ابتدای راه‌اندازی در راستای دانش سودمند و کارآمد گام برداشته است.

وی افزود: از سال‌های گذشته تاکنون نیز مسائلی همچون کیفیت‌گرایی، مأموریت‌گرایی و بالابردن سطح کیفی مهارت‌ها در این دانشگاه مهم و مورد توجه بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: پیش از این، برخی از مراکز دارای مجوز و اساسنامه نبودند و دامنه فعالیت آن‌ها بسیار گسترده بود و حتی مدرسان مسیر جذب را طی نکرده نبودند، اما اکنون محتوا، رشته‌ها و سایر صلاحیت‌های مدرسان ساماندهی شده و این نهاد با مشارکت مدرسان و مراکز علمی کاربردی به دانشگاهی نسل چهارم، کارآفرین و پاسخگوی نیازهای جامعه تبدیل می‌شود.

پیش‌بین تأکید کرد: رعایت اقتصاد آموزشی در دانشگاه‌ها بسیار مهم است و نباید با تحصیلات رایگان و بدون مهارت‌افزایی، قشر دانش‌آموختگان بیکار تحویل جامعه شود.

وی افزود: این‌گونه دانشگاه‌ها نباید مورد حمایت، سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از بودجه کلان کشور قرار گیرند و از طرفی دانشگاه مهارت‌آفرین از حمایت کمتری بهره‌مند شود چرا که نظام آموزشی باید حداقل وظیفه را در قبال آموزش مهارت‌ها انجام دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری تحلیلی خبرانلاین تاریخ انتشار 13آذر 97، کدخبر: 1209441، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
س.ح75
با این فرمون پیش بریم بدتر هم میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین