پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: سالانه امکان جذب ۳ تا ۵ هزار از دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری وجود دارد و مابقی این افراد سرنوشت نامعلومی از لحاظ جذب در مراکز آموزشی و پژوهشی دارند.

شعارسال: به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص رتبه بندی دانشگاه‌ها اظهار داشت: این رتبه بندی هم کمی بوده و هم کیفی؛ در بحث کمی بیشتر امکانات و جمعیت دانشجویی و تیپ دانشگاه‌ها بررسی شده و در بحث کیفی نیز دستاورد‌های پژوهشی و علمی مدنظر بوده است.

وی افزود: سیاست وزارت علوم بر توسعه دانشگاه‌ها و کیفی سازی آموزش بوده و با تکیه بر آمایش آموزش عالی، آن را ادامه می‌دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه حدود صدهزارنفر دانشجوی دکتری و ۲۴ هزار فارغ التحصیل دکتری در سطح کشور داریم، تصریح کرد: سالانه در بهترین حالت امکان جذب ۳ تا ۵ هزار نفر از این افراد وجود دارد و بقیه این افراد سرنوشت نامعلومی به لحاظ جذب در مراکز آموزشی و پژوهشی خواهند داشت.

وی ضمن انتقاد از رشد بی رویه دانشگاه‌ها در دهه ۸۰، گفت: تعداد فارغ التحصیلان حوزه مهندسی در کشور ما بسیار بالاتر از سایر کشور‌ها بوده و بعد از روسیه و امریکا، مقام سوم جهان را داریم.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: باید رویه ما در توسعه آموزش عالی و نگاه به مقوله تحصیل تغییر کند و متناسب با نیاز جامعه و بازار کار، آموزش‌های عالی را متحول کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه توسعه مراکز دانشگاهی استان کردستان جزو سیاست‌های موکد این وزارتخانه است، گفت: باید تصمیم گیری‌های منطقه‌ای و استانی در حوزه آموزش عالی جایگزین تصمیمات متمرکز شود و دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر استان در این راستا نقش محوری ایفا کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:1 دی 1397 ، کدخبر: 733205،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین