پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تنها راه حل مشکل دانش‌آموزان برای رفتن به پایه ششم این است که اولیاء بپذیرند تا آنها در مدارس شبانه‌روزی اقدام به تحصیل کنند.

شعارسال: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تنها راه حل مشکل دانش‌آموزان برای رفتن به پایه ششم این است که اولیاء بپذیرند تا آنها در مدارس شبانه‌روزی اقدام به تحصیل کنند.

رضا زینی‌وند مقدم اظهارکرد: راجع به پایه ششم در مناطق صعب‌العبور و جایی که تعداد دانش‌آموزان کم است معمولا کلاس‌های چندپایه تشکیل می‌دهیم برای اینکه هیچ دانش‌آموز و لازم التحصیلی از تحصیل بازنماند.

وی با بیان اینکه ناچاریم در برخی‌ جاها حتی با وجود یک یا دو دانش‌آموز کلاس تشکیل دهیم، بیان کرد: بیش از 200 مدرسه در استان داریم که زیر 3 نفر دانش‌آموز دارند و ناچاریم این دانش‌آموزان را پوشش دهیم.

زینی‌وند بیان کرد: برای زیر 5 و 10 نفر، کلاس‌های چندپایه و با حضور یک معلم تشکیل دادیم چراکه با محدودیت نیروی انسانی مواجه‌ایم که برای هر پایه‌ای یک معلم درنظر بگیریم و این امکان و فضا برای آموزش و پرورش وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: به عنوان مثال در جایی که 20 دانش‌آموز داریم 2 معلم فرستادیم که به 2 تا 3 پایه تحصیلی تقسیم کنند ابتدایی یک معلم و دوره دوم یک معلم اگر در مناطق صعب العبور استان پایه ششم نداریم به خاطر این بوده که برخی از مدارس ما به صورت چند پایه و یک معلم هستند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش نمی‌تواند این کار را انجام و مدارس زیر 5 دانش‌آموز را تفکیک کند چرا که بین 600 تا 700 معلم نیاز دارد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه برای حل این مشکل شبانه‌روزی‌هایی را در مرکز شهرستان‌ها، دهستان‌ها، بخش‌ها راه‌اندازی کردیم که جاهایی که امکان تشکیل مدرسه دوره متوسطه اول و دوم نیست دانش‌آموزان در این مدارس شبانه‌روزی تحصیل کنند، تصریح کرد: امکانات خوبی در این مدارس شبانه‌روزی ایجاد شده، در حدود 90 مدرسه شبانه‌روزی متوسط اول و دوم دخترانه و پسرانه در استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: امسال در سه شهرستان بروجرد، بیرانشهر، مناطق عشایری 3 مدرسه شبانه‌روزی را کد گرفتیم.

وی افزود: متاسفانه اولیای دانش آموزان همراهی و همکاری نمی‌کنند که فرزندانشان به مدارس شبانه‌روزی بیایند.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه مدارس شبانه‌روزی چندین حسن دارند یکی اینکه اگر تجمیع مدارس شبانه‌روزی صورت گیرد می‌توانیم معلم تخصصی(فیزیک، شیمی، ریاضی،علوم) بفرستیم، اگر این تجمیع صورت نگیرد قطعاً معلم اختصاصی برای این دانش‌آموزان فرستاده نمی‌شود و معلمان چندمهارتی در آن مدارس تدریس می‌کنند و آن خواسته و کیفیت مدنظر ما محقق نخواهد شد، بیان کرد: تنها راه حل مشکل دانش‌آموزان این است که اولیا بپذیرند تا فرزندانشان در مدارس شبانه‌روزی اقدام به تحصیل کنند.

وی گفت: دورترین روستا با مرکز الیگودرز بین 3 تا 4 ساعت است آن هم در برخی مناطق محروم و معلمی که به این مناطق اعزام می‌شود باید در آن منطقه بیتوته کند، خیلی از مناطق ما چادرنشین و یا کپری هستند.

زینی‌وند اضافه کرد: اما یک سری مدارس خرید خدمت داریم که 55 مدرسه در الیگودرز به صورت خرید خدمت اداره می‌شوند که اعتبارات آنها سالانه آموزش و پرورش طی دو سه مرحله تزریق می‌کند و حقوق معلمان حق التدریس در مناطق صعب العبور را پرداخت می‌کنیم، البته ما مستقیم به آنها حقوق نمی‌دهیم و تحت نظر ما نیستند و مدارس خرید خدمات را پس از تعیین با یک موسسه خصوصی قرارداد می‌بندیم به آنها واگذار می‌کنیم و براساس قرارداد بسته شده پول را به مدرسه پرداخت می‌کنیم و آنها حقوق معلمان مذکور را می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: البته تاخیراتی در پرداخت اعتبار آموزش و پرورش بوده درصدی از اعتبارات خرید خدمت سال‌های گذشته هنوز تخصیص داده نشده است و بودجه آموزش و پرورش هم فصل به فصل مشخص است و ما نمی‌توانیم و محدودیت داریم که از فصلی به فصل دیگر اختصاص دهیم و این معلمان خرید خدمت هیچ ارتباط استخدامی با ما ندارند.

وی گفت: الیگودرز دارای دو بخش زز و ماهرو و بشارت است که بیشترین خدمات برای این دو بخش است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14آذر 1397 ، کدخبر: 97091406797،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
ایجاد مدارس شبانه روزی نیاز به مراقبت های شبانه روزی مدیریت دارد تا دچار مشکلاتی که در مدارس روزانه بوجودمیاد نباشیم این روزها مدارس هم امن نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین