پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۷۵۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
با شکست طرح دلار 4200 تومانی در ماههای اخیر اکثر مقامات دولتی در حال فرار از بر عهده گرفتن مسئولیت این طرح هستند. دلاری در 21 فروردین ماه با عنوان دلار جهانگیری معروف شد ولی در نهایت تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور گذاشت به طوری که میلیاردها دلار رانت به حساب بسیاری از افراد خاص ریخت و نتوانست قیمت ارز را هم در حد مناسبی حفظ کند.

شعارسال: با شکست طرح دلار 4200 تومانی در ماه‌های اخیر اکثر مقامات دولتی در حال فرار از بر عهده گرفتن مسئولیت این طرح هستند. دلاری که در 21 فروردین ماه به عنوان دلار جهانگیری معروف شد ولی در نهایت تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور گذاشت به طوری که میلیاردها دلار رانت به حساب بسیاری از افراد خاص ریخت و نتوانست قیمت ارز را هم در حد مناسبی حفظ کند. اسحاق جهانگیری به عنوان کسی که خبر دلار 4200 تومانی را اعلام کرده با اعلام اینکه من منشی خود را هم نمی‌توانم عوض کنم سعی کرده که از زیر بار فشار این رانت عظیم خارج شود. ولی الله سیف رئیس کل وقت بانک مرکزی هم تاکید کرده که مخالف اعلام 4200 تومانی بوده است. مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور هم گفته که با تعیین نرخ 4200 تومان برای دلار مخالف بوده و از مدتها قبل از اعلام این تصمیم از حضور در دولت استعفا داده بوده است.

اما اخیرا رئیس جمهور در سفر به سمنان اعلام کرده که دلار 4200 تومانی حاصل تصمیم همه مشاوران اقتصادی رئیس جمهور و مسئولان دولت بوده است. روز گذشته هم حسام الدین آشنا اعلام کرد که تنها مخالف دلار 4200 تومانی شخص رئیس جمهور بوده و باقی اعضای دولت موافق اعلام نرخ 4200 تومان برای دلار بوده‌اند.

اما مسعود نیلی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور و مشاور فرهنگی دولت یعنی حسام الدین آشنا اعلام کرده که چقدر خوب بود اگر فایل صوتی جلسه 4200 تومانی با توجه به اهمیت اظهارنظرها و اینکه بعید است نکته محرمانه‌ای داشته باشد انتشار عمومی پیدا می‌کرد. نیلی گفته که انتشار فایل صوتی این جلسه برداشتهای ناصحیح در مورد دلار 4200 تومانی را به اتمام می‌رساند.

باید دید در نهایت تکلیف دلار 4200 تومانی و حواشی آن چه زمانی روشن می‌شود و مسعود نیلی که حالا مشخص شده در جلسه تعیین نرخ دلار 4200 تومانی هم حضور داشته آیا واقعا نقش اساسی در این تصمیم داشته یا خیر؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 21آذر 1397 ، کدخبر:2116379 ،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین