پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
حبیب‌الله برهانی ظهر امروز در سمینار عملی ایدز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد با بیان عوامل مؤثر و راه‌های انتقال ویروس ایدز گفت: جلوگیری ازشیوع ایدز در گرو افزایش آگاهی‌های جامعه است.

شعارسال: رئیس شبکه و مرکز بهداشت بردسیر با بیان عوامل مؤثر و راه‌های انتقال ویروس ایدز گفت: جلوگیری از شیوع ایدز در گرو افزایش آگاهی‌های جامعه است.

حبیب‌الله برهانی ظهر امروز در سمینار عملی ایدز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر برگزار شد با بیان عوامل مؤثر و راه‌های انتقال ویروس ایدز گفت: جلوگیری ازشیوع ایدز در گرو افزایش آگاهی‌های جامعه است.

وی آموزش و پیشگیری را از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این ویروس برشمرد و گفت: بیماری ایدز، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بردسیر از شناسایی ۳۶ هزار نفر مبتلا به بیماری ایدز در کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه بالغ بر ۶۰ دارو شناسایی و ساخته‌شده که می‌تواند با مقابله با رشد ویروس، طول عمر افراد مبتلا به ایدز را افزایش دهد.

برهانی، اعتیاد تزریقی و ارتباط جنسی محافظت نشده را عمده‌ترین راه سرایت ویروس عنوان کرد و گفت: بیماران مبتلا به ایدز، حق حیات دارند و نباید از جامعه طرد شوند.

وی تلاش شبکه بهداشت برای مشاوره و آزمایش ویروسHIV نیز یادآور شد و افزود: ویروس ایدز صرفاً از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده، اشیای نوک‌تیز و برنده، خون و فرآورده‌های خونی و از مادر به جنین منتقل می‌شود و از طرق دیگر سرایت نخواهد کرد.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت بردسیر افزود: هیچ واکسن و دارویی برای درمان بیماری ایدز وجود ندارد و داروهای موجود صرفاً با افزایش سیستم ایمنی بدن طول عمر بیماران را افزایش خواهد داد.

برهانی، ایدز را یک بیماری عفونی و با روند مزمن و طولانی اعلام کرد و افزود: وفاداری به همسر و خانواده، استفاده‌نکردن از وسایل تیز و برنده مشترک مانند سرنگ، ارتباطات جنسی محافظت‌شده می‌تواند فرد را از ابتلا به ویروس ایدز محافظت کند.

وی بیشترین مبتلایان به ایدز را سنین ۱۵ تا ۳۵ سال عنوان کرد و گفت: افرادی که رفتار پرخطر داشتند می‌توانند برای مشاوره رایگان و انجام آزمایش به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت بردسیر از همه افراد درخواست کرد تا هنگام مراجعه به آرایشگاه‌ها از پکیج شخصی آرایشی استفاده کنند و تأکید کرد: خوشبختانه با کنترل و نظارت‌های صورت گرفته، انتقال ویروس از طریق فراورده‌های خونی به صفر رسیده است.

برهانی با اعلام نگرانی از افزایش ویروس از طریق روابط جنسی محافظت نشده گفت: انتقال ویروس از مادر به جنین نیز کنترل‌شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20آذر 1397 ، کدخبر: 343517،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین