پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: استان زنجان در بحث خشونت های اجتماعی جزو 10 استان اول کشور محسوب می شود.وی با اشاره به انعقاد 12 تفاهم نامه ملی در خصوص اعتیاد، طلاق، خشونت، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی،گفت:9 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و 12 قرارداد با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی منعقد شده است.

شعار سال: مسیح الله سلطانی سه شنبه شب، در شورای اجتماعی، اظهار داشت: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان از سازمان امور اجتماعی کشور به دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به انعقاد 12 تفاهم نامه ملی در خصوص اعتیاد، طلاق، خشونت، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی،گفت:9 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و 12 قرارداد با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی منعقد شده است.

این مسئول تعداد محلات حاشیه ای زنجان را 19 مورد عنوان کرد و افزود: در مجموع 87 هزار و 334 نفر در این مناطق ساکن هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه در استان زنجان حاشیه نشینی به مفهوم حلبی آباد وجود ندارد،خاطرنشان کرد: جمعیت ساکن در این مناطق 8.7 درصد است که در مقایسه با نرم کشوری 15 درصد پایین تر است.

سلطانی با بیان اینکه شهرستان های طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه فاقد معضل حاشیه نشینی هستند، ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای حل این معضل در استان انجام می شود.

وی خشونت را چهار آیتم تهدید، توهین، ضرب و جرح و تخریب تعریف کرد و بیان داشت: طی 9 ماه سال گذشته، از هر 100 هزار نفر در استان،2 هزار و 127 نفر گرفتار خشونت اجتماعی شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این در حالی است که نرم کشوری، یک هزار و 758 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان افزود:همچنین در مدت زمان مذکور، از هر 100 هزار کودک، 4.8 نفر آزار دیده اند که نرم کشوری برای این موضوع، 2.5 کودک به ازای هر 100 هزار کودک است.

سلطانی استان زنجان را در بحث خشونت های اجتماعی جزو 10 استان اول کشور عنوان کرد وگفت: نرخ طلاق نیز در استان زنجان به ازای یک هزار نفر، 2.3 نفر است.

وی بیان داشت: به ازای هر 3.9 ازدواج یک طلاق در استان زنجان ثبت شده است نسبت طلاق به ازدواج در استان از نرم کشوری پایین تر است.

این مسئول با اشاره به رتبه 24 زنجان در زمینه نرخ شیوع اعتیاد،افزود: نرخ شیوع اعتیاد در استان زنجان 1.3 درصد پایین تر از نرم کشوری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری موج رسا تاریخ انتشار 21 آذر 97، کدخبر: 9100، www.mojerasa.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
بحث آسیب شناسی اجتماعی و حاشیه نشینی بحث بسیار مهمی که باید با جزئیات بیشتری به آن بپردازید این کلی گفتن راهی به جایی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین