پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
شهری باستانی واقع در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.سیراف یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بوده است. شهر باستانی «سیراف» دارای معماری خاصی است که بسیار شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور می‌باشد.

شعارسال: شهری باستانی واقع در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.

 به یاد زمستان که می‌افتیم، ناخودآگاه سرمای عجیبی بدنمان را فرا می‌گیرد، همیشه زمستان با چند واژه در ذهنمان نقش می‌بندد، واژه‌هایی همچون سرما، برف، باران و دست آخر هم تعطیلات پایانی سال! امروز قصد داریم تا از زمستان با شما سخن بگوییم و به همین جهت در این مطلب به معرفی بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در یکی از استان های ایران خواهیم پرداخت.

اگر شما نیز همانند بسیاری از مردم هستید که با شروع فصل زمستان برنامه سفر‌های خود را متوقف می‌کنند، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

تنها کافیست یک بار تن به مسافرت در فصل زمستان دهید تا عاشق سفر در این فصل بی‌نظیر شوید. به نظر من در همان ابتدای فصل تصمیمی در این مورد بگیرید که در فصل سرد زمستان علاقمند به سفر به مکان‌های گرمسیری می‌باشید یا مکان‌های سردسیری را ترجیح می‌دهید.

اگر از علاقمندان به سفر زمستانی در مناطق گرمسیری هستید، استان‌های شرقی و جنوبی ایران می‌توانند پذیرای شما باشند.

به معنای عامیانه شما می‌توانید گرما را در سرما تجربه کنید! استان‌های حاشیه خلیج همیشه فارس در فصول سرد سال دارای هوایی بسیار مطبوع و معتدل هستند، روز‌ها هوا معتدل است و شب‌ها از هوایی خنک برخوردار است، به نوعی زمستان در این مکان‌ها تا حدی تنها در هنگام شب خود نمایی می‌کند.

شهر باستانی سیراف

سیراف (صورت قدیمتر: سیراب) در بعضی نوشته‌ها صیراف نیز نوشته شده است. شهری باستانی واقع در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.

سیراف یکی از قدیمیترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بوده است. شهر باستانی «سیراف» دارای معماری خاصی است که بسیار شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور می‌باشد.

بندری که در آن زمان بیش از سیصد هزار نفر جمعیت داشته و به دلیل آزادمنشی دینی در این بندر بین المللی پیروان مذاهب گوناگونی همچون: زرتشتیان، مسیحیان، مانویان، یهودیان، بوداییان و ملیت‌هایی مثل رومیان، یونانیان و چینی‌ها در این بندر زندگی می‌کرده اند.

گورستان‌های بازمانده از پیروان دین‌های گوناگون در این شهر باستانی نشانگر آزادی دینی این بندر ایرانی ست.

با توجه به حضور تمدن ها، ادیان و مذاهب مختلف و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر، سیراف را شهر گفتگوی تمدن‌ها نیز می‌نامند.

هم اکنون چهار اثر تاریخی سیراف شامل قبور سنگی و چاهها، گور سیبویه، مسجد جامع و قلعه نصوری به ثبت ملی رسیده و با توجه تصویب هیأت دولت، نام بندر طاهری به بندر سیراف تبدیل گردیده و این بندر واجد شرائط ثبت در فهرست آثار جهانی و یونسکو می‌باشد.






































شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 25آذر 1397 ، کدخبر:6764237 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین