پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
کارگروه ظرفیت‌سازی، فرصت‌سازی و فرهنگ‌سازی در ارتقای جایگاه پژوهشی زنان در پژوهش توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ایجاد شد.

شعار سال: ارتقاء جایگاه پژوهشی بانوان در حوزه علم و فناوری از اهداف ایجاد این کارگروه است. توسعه علم، فناوری و نوآوری دنیا در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی تاثیری بسیار دارد. در این میان محوری ترین و اساسی ترین عامل موفقیت در این رشد و توسعه نیروی انسانی است. زنان بالقوه نیمی از ظرفیت های انسانی را در حوزه های مختلف فعالیتی به ویژه علم و فناوری تشکیل می دهند. به عبارت دیگر لازمه رشد و توسعه واقعی علم و فناوری در گرو مشارکت بیشتر زنان در این بخش است.

نسبت مشارکت زنان در حوزه های مختلف کاری و برابری آن ها با مردان در کشورها متفاوت است بنابراین برای ارتقا برابری و مشارکت زنان در حوزه های مختلف پیچیدن نسخه واحد بدون توجه به ویژگی های کشورها هدف ارتقای برابری را تامین نمی کند.

با توجه به اهمیت این موضوع کارگروه ظرفیت سازی، فرصت سازی و فرهنگ‌سازی در ارتقای جایگاه پژوهشی زنان در پژوهش توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی ایجاد شد تا گامی برای مشارکت بیشتر بانوان در حوزه علم و فناوری برداشته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار 25 آذر 97، کد مطلب: 40690، www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین