پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۷۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
تحقیقات جدید پژوهشگران حاکی از آن است که دلایل و تبعیض‌های زیادی وجود دارد که به دلیل وجود آن‌ها، زنان نسبت به مردان در حیطه سرمایه‌گذاری و اقتصاد از موفقیت کمتری برخوردار هستند.سرمایه‌گذاری یا مالکیت در استارتاپ، اگر تجارت موفق آمیزی باشد، جکتاپ (jackpot) یا سرمایه انباشته است. تعداد انگشت‌شماری از کارگران و کارکنان در هنگام راه‌اندازی یک شرکت در ازای سهام از دستمزد و حقوق زیاد چشم‌پوشی می‌کنند. اگر شرکتی راه‌اندازی شده و کار خود را به خوبی ادامه دهد، ممکن است در نهایت با یک شرکت بزرگ تر ادغام‌شده یا عمومی شود، در این صورت سهام‌داران می‌توانند به میزان زیادی پول نقد داشته باشند. این مسئله می‌تواند انگیزه‌ای باشد که اگر پول را در کار قرار دهید پاداش خواهید گرفت.

شعار سال: در میان فهرست سالانه ده میلیاردری که مجله تجاری آمریکایی فوربس (Forbes) منتشر می‌کند، هیچ زنی وجود ندارد. آیا بر اساس این فهرست می‌توان نتیجه گرفت که زنان در فعالیت‌های اقتصادی - اجتماعی ناموفق تر بوده یا مقدار کمی از سهام شرکت‌ها متعلق به بنیان‌گذاران زن است؟

اگرچه در بررسی بخش صنعت و فن آوری، استخدام و به‌کارگیری زنان به نسبت مردان بسیار کم است اما وقتی به بخش مالکیت شرکت‌ها می‌رسیم شکاف بسیار عمیقی را بین زنان و مردان می‌بینیم. زنان تنها ۶ درصد از سهام بنیان‌گذاران شرکت‌ها را در اختیاردارند، با وجود این ۱۳ درصد از استارتاپ ها توسط زنان بنیان‌گذاری می‌شوند.

سرمایه‌گذاری یا مالکیت در استارتاپ، اگر تجارت موفق آمیزی باشد، جکتاپ (jackpot) یا سرمایه انباشته است. تعداد انگشت‌شماری از کارگران و کارکنان در هنگام راه‌اندازی یک شرکت در ازای سهام از دستمزد و حقوق زیاد چشم‌پوشی می‌کنند. اگر شرکتی راه‌اندازی شده و کار خود را به خوبی ادامه دهد، ممکن است در نهایت با یک شرکت بزرگ تر ادغام‌شده یا عمومی شود، در این صورت سهام‌داران می‌توانند به میزان زیادی پول نقد داشته باشند. این مسئله می‌تواند انگیزه‌ای باشد که اگر پول را در کار قرار دهید پاداش خواهید گرفت.

جف بیزوس (Jeff Bezos) ثروتمندترین مرد زنده جهان و بنیان‌گذار مجموعه آمازون، غول تجارت الکترونیک، است. ثروت بیزوس ۱۶ درصد از شرکت آمازون یا ۸۰٫۴ میلیون سهام است که با احتساب قیمت هر سهام ۹۴۴٫۱ دلار در روز پنج‌شنبه، می‌توان نتیجه گرفت که سهام بیزوس ۱۵۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

شرکت کارتا (Carta) دارای شش هزار استارتاپ با صد و هشتاد هزار کارمند است. تنها ۹ درصد از استارتاپ ها متعلق به زنان است. در حیطه کارکنانی که حقوق دریافت می‌کنند و سهام به عنوان بخشی از پرداختی آن‌ها به حساب می‌آید، نیز زنان چندان شرایط بهتری ندارند. زنان ۲۰ درصد از ۳۵ درصد افرادی که سهام به عنوان بخشی از پرداختی آن‌ها است، را تشکیل می‌دهند.

هنری وارد (Henry Ward)، مدیرعامل شرکت کارتا در این رابطه می‌گوید: «به نظر من این بسیار بد است و من فکر نمی کردم این مساله تا این اندازه وخیم باشد.» در اوایل سال جاری میلادی یک گروه سرمایه‌گذاری متمرکز توسط زنان به نام انجلز (Angels) تاسیس شد.

هنری وارد در این رابطه دلایل متعددی را به عنوان تئوری مطرح کرده است. او معتقد است، زنان بنیان‌گذار زمان کمتر و دشوارتری را برای جمع‌آوری سرمایه در اختیاردارند به طوری که آن‌ها باید شرط‌های سخت تری از سرمایه‌گذاران را بپذیرند. علاوه بر آن نقش‌های اولیه و مهم و تأثیرگذار مانند مدیریت و مهندسی زمینه‌هایی هستند که مردان بیشتر از زنان در آن حیطه دیده می‌شوند.

به اعتقاد هنری وارد، این مسئله چیزی نیست که به طور طبیعی و با گذشت زمان بهبود پیدا کند. او می‌گوید: «اگر تصور کنید نسل بعدی سرمایه‌گذاران از تفکرات امروز بیرون خواهند آمد، باز هم مردان دارای وزنه سنگین تری هستند. در نتیجه سرمایه‌گذاران آینده نیز بیشتر مردان خواهند بود و اطلاعات و داده‌ها نشان می‌دهند که در این صورت مردان بیشتر خواهان سرمایه‌گذاری در محیط‌های مردانه هستند و این روند ادامه خواهد داشت و شرایط برای زنان ممکن است باز هم بدتر شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 31شهریور 97، کدمطلب: 806273، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
بایدم همینطور باشع این مقایسه از اساس اشتباس وقتی شرایط یکسان نیس چرا باید مقایسه شه :/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
اینطور که شما به زنان تلقین میکنین ادم واقعا اقتصادمن هم باشه کم میاره


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین