پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
چرخ‌های توسعه علمی کشور با تلاش پژوهشگران توانمند ایرانی به سرعت درحال چرخش است. دانشگاه آزاد اسلامی در این بین با وجود ظرفیت عظیم نیروی انسانی، تجهیزات و آزمایشگاه‌های با کیفیت و دانشجویان و اعضای هیأت علمی در به حرکت درآوردن چرخ توسعه علمی کشور نقش مؤثری ایفا می‌کنند.کیت تشخیص سرطان برای نخستین‌بار در کشور، در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان طراحی، ساخت و تولید شده است.

شعارسال: چرخ‌های توسعه علمی کشور با تلاش پژوهشگران توانمند ایرانی به سرعت درحال چرخش است. دانشگاه آزاد اسلامی در این بین با وجود ظرفیت عظیم نیروی انسانی، تجهیزات و آزمایشگاه‌های با کیفیت و دانشجویان و اعضای هیأت علمی در به حرکت درآوردن چرخ توسعه علمی کشور نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

شماره پنچم از چرخ دانشگاه به سراغ پژوهشگران همدانی سازنده دستگاه تشخیص سرطان دهانه رحم رفته است.

علیرضا شفاعتی محقق و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه تماماً بومی تشخیص سرطان دهانه رحم اظهار کرد: نمونه خارجی این دستگاه فقط در کشور ایالات متحده تولید می‌شود که نسبت به نمونه داخلی آن ۷ برابر گران‌تر است.

وی عنوان کرد: کیت تشخیص سرطان برای نخستین‌بار در کشور، در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان طراحی، ساخت و تولید شده است.

این پژوهشگر افزود: برای ساخت نمونه اولیه این دستگاه، مطالعه میدانی به‌مدت دو سال بر روی ۱۰ هزار مورد بیمار انجام گرفته است که نهایتاً منجربه ساخت یک نمونه از دستگاه شد.

شفاعتی با ذکر این نکته که ۱۱ مرکز آموزشی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی و چند بیمارستان دولتی از کیت‌های تشخیص سرطان استفاده می‌کنند، گفت: مراکز درمانی و بهداشتی با سفارش و تهیه این کیت، ضمن جلوگیری از خروج ارز، موجب جذب توریست درمانی و ارز‌آوری برای کشور خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از سه محصول مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، بیان کرد: ۲۰ محصول دیگر با همکاری مریم شفاعتی و مصطفی عبادی در حوزه تشخیصی مطالعه و ساخته شده است که به‌زودی مراحل تجاری‌سازی آن‌ها انجام می‌شود.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:28 آذر 1397 ، کدخبر:345474 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین