پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار با مقامات فنلاندی حمایت سیاسی اروپا از برجام را ارزشمند خواند ولی کافی ندانست و گفت: کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارند.
شعارسال: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که برای دیدار دوجانبه در فنلاند به سر می‌برد، امروز (سه شنبه) با «ماتی آنتونن» قائم مقام وزارت امور خارجه، خانم «آنه سیپی راینن» معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه و «پرتی سالولاینن» معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی فنلاند و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها در خصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

*تلاش فنلاند در راستای فراهم کردن تسهیلات برای شرکت‌های کوچک و متوسط به منظور کار با ایران

مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام کردند که دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاری‌ها با ایران است و شرکت‌های فنلاندی کماکان علاقمند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری‌های خود در ایران هستند، ولی در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپایی می‌باشند.

آنها عنوان کردند که دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط فراهم کند.

عراقچی نیز در این ملاقات‌ها با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری‌ها و مبادلات با کشورها از جمله فنلاند، اظهار داشت: سرنوشت برجام که یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی است در نتیجه خروج دولت آمریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده، دولت آمریکا با این اقدام نه تنها برجام، بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش‌های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می‌کند.

*اروپا برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارد

وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت‌های سیاسی اتحادیه اروپا، اعلام کرد: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است، ولی کافی نیست. کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارند.

عراقچی افزود: سیاست تحریم سیاستی شکست خورده است. ایران سال‌ها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است. زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود.

وی در ادامه ضمن استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاری‌های همه جانبه با کشورمان، ابراز امیدواری کرد در راستای دستیابی به سازوکارها و راه حل‌های مناسب برای حضور و فعالیت شرکت‌های فنلاندی مخصوصا شرکت‌های متوسط و کوچک در ایران تلاش‌‌های بیشتری صورت گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 27 آذر 1397 ، کدخبر: 13970927001345 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
اروپا رسما ملت ما رو سر کار گذاشته، اونوقت دولت الکی دل خودش رو به این اجنبی ها خوش کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین