پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع بسیجیان وزارت نفت گفته: بعضی می‌خواهند در این شرایط بخورند و ببرند/ فساد را فریاد بزنید.کارشناسان ابراز امیدواری می‌کنند: صحبت‌های زنگنه همانند صحبت های ظریف درباره وجود مافیای پول شوئی نباشد. به گفته این کارشناسان اگر امثال ظریف و زنگنه شهامت این را نداشته باشند که برای حرف‌های خود مثال و مصداقی ذکر کنند دیگر نمی‌توان از سایر کارکنانی که در پیچ و خم گرانی‌های این روزها گرفتار آمده و هشت زندگی شان در گرو 9 عنایت و اضافه کار مدیران و روسا است،انتظار داشت اسامی سوء استفاده کنندگان را فریاد بزنند.

شعارسال: بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع بسیجیان وزارت نفت گفته: بعضی می‌خواهند در این شرایط بخورند و ببرند/ فساد را فریاد بزنید!

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان خواستار اعلام نام این افراد و شفاف سازی از سوی این وزیر شده اند. این کارشناسان با خطاب وزیرنفت تاکید کرده اند:" آقای زنگنه از شما که اینگونه مطمئن از بعضی ها که می‌خواهند در این شرایط بخورند و ببرند صحبت می‌کنید تقاضا داریم نام یک نفر را ذکر کنید تا ما با دلگرمی به عزم جدی وزارت نفت برای برخورد با این افراد هرآنکه می‌شناسیم معرفی کنیم."

با اینحال کارشناسان ابراز امیدواری می‌کنند: صحبت‌های زنگنه همانند صحبت های ظریف درباره وجود مافیای پول شوئی نباشد. به گفته این کارشناسان اگر امثال ظریف و زنگنه شهامت این را نداشته باشند که برای حرف‌های خود مثال و مصداقی ذکر کنند دیگر نمی‌توان از سایر کارکنانی که در پیچ و خم گرانی‌های این روزها گرفتار آمده و هشت زندگی شان در گرو 9 عنایت و اضافه کار مدیران و روسا است،انتظار داشت اسامی سوء استفاده کنندگان را فریاد بزنند.

این در حالی است که زنگنه در این گردهمائی تاکید کرده " اکنون بیشترین فشاری که بر کشور وارد میشود، در این زمینه است که نتوانیم نفت، گاز، فرآوردههای نفتی و محصولات پتروشیمی را صادر کنیم، زیرا میدانند از طرفی تولیدات ما بیش از نیاز داخلی است و برای درآمدزایی باید نسبت به صادرات اقدام کنیم و از طرف دیگر برای تامین برخی نیازها به ارز نیاز داریم".

وی متذکرشده است "فراموش نکنیم که جنگ است. جنگ کشته و زخمی دارد؛ جنگ مشکلات دارد.اما دراین بین عدهای تمام تلاش‌شان این است آیندهای تیره و تاریک برای مردم ترسیم کنند و بگویند نابود میشویم."

گفته اید"برخی در تلاشند از این وضعیت برای ثروتاندوزی خود استفاده کنند و سعی میکنند ببرند و بخورند و بار خودشان را ببندند. بخشی از اینها را میتوان با نظارتهای رسمی کنترل کرد".

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان دلایل این اظهارات وزیرنفت را در حمایت وی از ظریف جستجو می‌کنند و تاکید دارند این اظهارات ترفندی برای حمایت از ظریف است تابتوانند او را از زیر بار فشار این روزهای نمایندگان مجلس خارج کنند؟ دراین بین این کارشناسان نسبت به سیاسی شدن زنگنه ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند: وزیر نفت روحانی هم سیاسی کار شده و برای رهائی وزیر سیاست خارجی دولت دوازدهم این بحث را به میان کشیده است!


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت نفتی ها ، تاریخ انتشار:16 آذر 1397 ، کدخبر: www.naftiha.ir،4427

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
دزدی را دنبال کردند تا بگیرند. دزد فراری زیرک Tشروع کرد به فریاد زدن ای دزد ای دزد بگیرید فرار کرد...
حذف کارت سوخت خدمت به مفسدان قاچاق سوخت بود که شما انجام دادید....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین