پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
جوان نخبه پلدختری که فارغ التحصیل دکترای رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه مونترال کانادا است موفق به ساخت چشم مصنوعی با قابلیت بینایی بخشی شده است.

شعار سال: دکتر احسان کامرانی متولد شهرستان پلدختر که پس از اخذ مدرک لیسانس مهندسی پزشکی از دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران و فوق لیسانس مهندسی برق گرایش کنترل از دانشگاه تربیت مدرس، مقطع دکترای مهندسی پزشکی را در دانشگاه مونترال به پایان رسانیده و در حال حاضر به عنوان محقق در دانشگاه هاروارد آمریکا مشغول به تحصیل و کار پژوهشی است در رابطه با موفقیت های اخیر خود گفت:اخیرا جایزه بهترین مقاله برگزیده را از کنفرانس بین المللی MIOMD شهر شیکاگو آمریکا کسب کرده و عنوان بهترین کار پژوهشی را در همایش ACFAS کانادا در کارنامه خود دارم.

این جوان نخبه پلدختری در خصوص مقاله برگزیده خود در کنفرانس بین المللی شیکاگو گفت:این مقاله در خصوص سیستم جدیدی جهت تصویربرداری از مغز و در نهایت تشخیص پزشکی است که در ارتباط مغز انسان با کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که جهت کنترل محیط به صورت بی سیم و با استفاده از فرامین مغز قابل استفاده می باشد به عبارتی کنترل توسط فکر.

دکتر کامرانی گفت:برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت چشم مصنوعی با قابلیت بینایی بخشی گردیده ام.

وی بهترین وجه کاربردی کردن علم در کشور تشویق و حمایت معنوی نخبگان از سوی دولت دانست و افزود:در صورتی که در ایران شرایط تحقیقاتم فراهم گردد به طوری که به عنوان یک محقق دغدغه ای جز تحقیق نداشته باشم به وطن باز خواهم گشت.

محقق لرستانی با اشاره به موفقیت های علمی دوران تحصیل خود در ایران گفتدر سال 2003 در همایش مهندسی کامپیوتر CFSC تنها مقاله فارسی خود را تحت عنوان کنترل ربات از طریق اینترنت و جراحی از راه دور ارائه کرده که موفق به اخذ عنوان بهترین مقاله همایش گردید.

وی چاپ 15 عنوان مقاله در ISI و ارائه 30 مقاله در مجلات سطح دنیا را از دیگر توفیقات علمی خود برشمرد. دکتر احسان کامرانی در توصیه ای به جوانان و علاقمندان به کارهای پژوهشی گفت:با شبیه سازی راه به جایی نخواهیم برد بنابراین ورود به حوزه پژوهشی بسیار ضروری است پس انتخاب رشته تحصیلی برا اساس علاقه تعیین هدف تحصیلی و حذف تفکر مادی ایمان به این که راه رسیدن به صنعتی پویا تنها از طریق پژوهش و کاربردی کردن آن موثر است باید مد نظر قرار گیرد.

وی ضعف پروژه های تحقیقاتی را در داخل کشور توجه به تحقیقات تئوریک و آزمایشگاهی و عدم کاربردی کردن آن ها عنوان کرد و خطاب به مسئولین و نخبگان گفت: تفکر مسئولین می بایست بر مبنای نخبه پروری شکل گیرد و از نخبه زدایی خودداری گردد.

وی تصریح کرد :از طرفی نخبگان نیز می بایست با برداشتن موانع تمامی راه ها را برای رسیدن به موفقیت امتحان کنند و مشکلات نباید توجیه برای کاهش تحقیق و پژوهش باشد بلکه باید انگیزه و نقطه عطفی برای تلاش بیشتر گردد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بیان روز، تاریخ انتشار 14 آبان 92، کد مطلب: 5908، www.bayanerooz.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین