پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
مولاوردی با تأکید بر تمرکز بر لایحه تأمین امنیت زنان گفت: در ابتدای کار و نوشتن لایحه زنان مقرر شد به جای موضوعات پراکنده مجموعه‌ای از تغییرات و اصلاحات منسجم شده در این حوزه مورد توجه قرار گیرد که در نهایت در لایحه هم پیش‌بینی شدند و امید است تا هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

شعارسال: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دیروز در همایش برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع تدوین برنامه اقدام مشترک ویژه تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده گفت: در زمینه خانواده مباحثی مطرح شده است که امید داریم با همت و همکاری دولت، مجلس، شوراها و سازمان‌های مردم‌نهاد اهداف خود را به درستی پیش ببریم. وی به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تدوین برنامه اقدام مشترک ویژه تشکل های اجتماعی زنان و خانواده اشاره کرد و ادامه داد: تفاوت مدیریت غیردولتی با مدیریت دولتی و مدیریت عمومی، مشارکت مالی و تجهیز منابع مالی سازمان‌های مردم نهاد برای پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌های خود است و این مهم از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه سه روزه مورد بحث قرار می گیرد. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین عنوان کرد: موضوع دیده‌بانی، رصد و پایش فعالیت‌هایی که در سطح جامعه (دولت و مجلس) صورت می‌گیرد، از نقش‌های مهم سازمان‌های مردم نهاد است. تمام تلاش دولت دوازدهم با تأکیدات رئیس جمهور کشورمان این است که حضور سازمان‌های مردم نهاد در بحث دیده‌بانی جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های متعالی جامعه پررنگ تر شود.

ترویج همکاری‌های شبکه‌ای و پایداری آن‌ها میسر خواهد شد

شهین‌دخت ملاوردی نیز این در همایش در مورد نحوه تدوین لایحه زنان و همچنین تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده و ترسیم نقش آسیب‌های اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد. مولاوردی با تأکید بر تمرکز بر لایحه تأمین امنیت زنان گفت: در ابتدای کار و نوشتن لایحه زنان مقرر شد به جای موضوعات پراکنده مجموعه‌ای از تغییرات و اصلاحات منسجم شده در این حوزه مورد توجه قرار گیرد که در نهایت در لایحه هم پیش‌بینی شدند و امید است تا هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد. مولاوردی در توضیح تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده و ترسیم نقش آسیب‌های اجتماعی بر آن گفت: نشست‌های منطقه‌ای و تخصصی در قالب آموزش‌های ترویج همکاری شبکه‌ای میان سازمان‌های غیردولتی زنان و دولت برگزار شده است. در این زمینه هشت نشست هم در سطح کشور برگزار شده و اهدف اصلی در این نشست‌ها ارتقای شاخص اعتماد و سرمایه اجتماعی بوده است. او گفت: با اقداماتی که معاونت امور زنان در تدوین برنامه انجام داده است، قطعاً ترویج همکاری‌های شبکه‌ای و پایداری آن‌ها میسر خواهد شد. در نتیجه این فعالیت‌ها در دولت دوازدهم دو هزار سازمان مردم‌نهاد فعال در دولت دوزادهم راه‌اندازی شدند.

نقش مهم زنان در توسعه پایدار

معصومه پرندوار، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، نیز در این جلسه با اشاره به نقش موثر زنان در توسعه کشور گفت باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بانوان به‌خصوص بانوان روستایی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استفاده کرد. بدون شک حضور پررنگ زنان در جامعه پیشرفت‌های بیش‌تری را محقق می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار: 4دی1397 ، کدخبر: 59603: www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
از نقش مهم زنان در توسعه پایدار مدام حرف زده میشه ولی در عمل هیچ توجهی به این سرمایه جامعه نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین