پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
یک رهبر شورای سوریه دموکراتیک از مذاکرات محرمانه با دمشق و شروط این شورا برای موافقت با بازگشت دولت سوریه به مناطق خودگران شرق سوریه خبر داد.

شعارسال: یک رهبر شورای سوریه دموکراتیک از مذاکرات محرمانه با دمشق و شروط این شورا برای موافقت با بازگشت دولت سوریه به مناطق خودگران شرق سوریه خبر داد.

مصطفی مشایخ، از رهبران شورای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد: اعتراف دولت سوریه به اینکه کردها دومین قومیت بزرگ در این کشور هستند و به رسمیت شناختن "دولت خودگردان" کردها و توسعه دایره اختیارات آن دو شرط شورا برای موافقت با هر توافق احتمالی با دمشق است.

به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، مشایخ اظهار کرد: ورود ارتش سوریه به منطقه برای پر کردن فضای خالی ایجاد شده را اگر با ورود نیروهای ترکیه و گروه‌های وابسته به آن مقایسه کنیم از بهترین گزینه‌های مطرح شده است اما باید در چارچوب برخی توافق‌ها انجام شود.

این رهبر شورای سوریه دموکراتیک در ادامه گفت: همزمان با طرح این شروط، دولت خودگردان در حال رایزنی‌های محرمانه‌ای با دمشق در پایگاه حمیمیم واقع در جنوب شرق شهر لاذقیه و با نظارت روسیه و ایران درباره عملیاتی است که ترکیه علیه مناطق شرق فرات اعلام کرد.

در پی تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از سوریه و به وجود آمدن خلأ در منطقه، پیش‌بینی‌هایی درباره اینکه این فضا را چه کسی پر خواهد کرد مطرح می‌شوند از جمله اینکه دولت سوریه برای بازپس‌گیری این مناطق به آنجا بازخواهد گشت.

پیشتر یک منبع نزدیک به حزب اتحادیه دموکراتیک به خبرگزاری "باس‌نیوز" گفته بود، دیدار اعضای این حزب با دولت سوریه برای بررسی عملیاتی که آنکارا علیه مناطق شرق فرات اعلام کرده، هفته گذشته با نظارت روسیه و ایران انجام شد.

این منبع افزود: دمشق از اتحادیه دموکراتیک می‌خواهد در مقابل ممانعت از هر گونه یورش احتمالی ترکیه به منطقه، تمامی مناطق شمال سوریه را تسلیم کند، همچنین دمشق بر لزوم بازگشت حاکمیت ملی سوریه بر شمال این کشور و بازگشت حاکمیت اداری، امنیتی و نظامی دمشق به مناطق مرزی با ترکیه تاکید دارد.

ریاض درار، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک هفته گذشته از دمشق خواست در برابر حملات احتمالی ترکیه به مناطق شرق فرات مسؤولیت خود را بپذیرد.

پیش از این دو دوره مذاکره میان دو طرف انجام شد اما نتیجه‌ای نداشتند.

اولین دوره مذاکرات در مارس سال جاری میلادی در زمان ورود ترکیه به شهر عفرین انجام شد و شورای سوریه دموکراتیک از ارتش سوریه خواست از این شهر دفاع کند.

دومین دور مذاکرات در ژوئیه گذشته انجام شد که هیئتی از این شورا به ریاست الهام احمد، رئیس اجرایی آن برای اولین بار برای مذاکرات به دمشق رفت اما این دوره هم نتایج قابل ملاحظه‌ای نداشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار:5 دی 1397 ، کدخبر:1216513 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین