پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۸۹۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
" شهروندان از حق نقد، ابراز نارضایتی، دعوت به خیر، نصیحت در مورد عملکرد حکومت و نهادهای عمومی برخوردارند. دولت موظف به ترویج و گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تحمل و مداراست. "

شعار سال: منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش به دلیل یک توئیت انتقادی در مورد بودجه آموزش و پرورش عزل شد !

پس از ارائه لایحه بودجه 98 توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن ارقام قطعی بودجه توسط دولت و نیز مشخص شدن سهم آموزش و پرورش ، « منصور مجاوری » مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش دیشب ساعت 19 از مقام خود عزل و کارشناس بودجه شد .

مجاوری در توئیت خود در واکنش به سخنان رئیس جمهور نوشته بود :

واقعاً جای تاسف است که هنوز به این درک نرسیدند تنها راه نجات کشور از این همه بی نظمی و آسیب ها و گرفتاری های متعدد، از آموزش و پرورش شروع می شود!

چه زمانی به این فهم مشترک می رسند... که رئیس جمهور ما بگوید پول از جیب بیت المال برای آموزش و پرورش خرج .... می شود. آقای رئیس جمهور مگر بیت المال مربوط به همین ۱۵ میلیون دانش آموز و خانواده آنان نیست ....

آیا فکر کردید با این برنامه ریزی چه بلایی داریم به سر کشور و نظام آموزش و توسعه و سرمایه انسانی می آوریم ....

آیا اصل ۳۰ قانون اساسی را فراموش کردند که برنامه ریزی این گونه می کنند و تازه از آموزش و پرورش طلبکارند.

آیا منابع این کشور نباید صرف آموزش و توسعه فرزندان این کشور شود....

آقای رئیس جمهور محترم ؛ باور کنید این گونه برنامه ریزی برای بودجه آموزش و پرورش جفا به کشور است و در آینده باید پاسخگو باشیم.... "

بند " ج " از « منشور حقوق شهروندی »بر " حق آزادی اندیشه و بیان " تاکید دارد .

ماده 26 اشعار می دارد :
" هر شهروندی از حق آزادی بیان برخوردار است. این حق باید در چارچوب حدود مقرر در قانون اعمال شود. شهروندان حق دارند نظرات و اطلاعات راجع به موضوعات مختلف را با استفاده از وسایل ارتباطی، آزادانه جست و جو، دریافت و منتشر کنند. دولت باید آزادی بیان را به‌طور خاص در عرصه‌های ارتباطات گروهی و اجتماعی و فضای مجازی ازجمله روزنامه، مجله، کتاب، سینما، رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و مانند این‌ها طبق قوانین تضمین کند. "

ماده 28 می گوید :

" شهروندان از حق نقد، ابراز نارضایتی، دعوت به خیر، نصیحت در مورد عملکرد حکومت و نهادهای عمومی برخوردارند. دولت موظف به ترویج و گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تحمل و مداراست. "

آیا این حرکت متناسب با این منشور و حقوق مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است ؟

آیا توئیت یک مقام اداری که در جهت دفاع از منافع آموزش و پرورش و جایگاه معلمان صورت گرفته است مطابق با رضایت فرهنگیان است ؟

پیش از این نیز « نجات بهرامی » به دلیل برخی توئیت ها بازداشت و به مرخصی اجباری فرستاده شد .


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت صدای معلم، تاریخ 6 دی 97، کد مطلب: 14525:www.sedayemoallem.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
جالبه حال هرکسی روکه میخوان بگیرن مبدل به کارشناس می کنند تو سیستم ستادی!!در اداره کل شهرستان های تهران هم افراد صاحب نظر و اهل قلم همواره مورد اجحاف بوده اند...که انشاا...با حضور جناب صیدلو و آقای بهارلو در هرم مدیریتی شهرستان های استان تهران بعد از 5سال اجحاف در مورد افراد اهل قلم و به کار گِل گماشته شدن و محدود شدن تصمیم سازی وتصمیم گیری به یک حلقه ی بسته و عمدتاً ناکارآمد...روح تازه ای بر این کالبد دمیده شود و شایستگان هم مجال خدمت موثر پیداکنند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
متاسفانه به آموزش پرورش به چشم یه دستگاه هزینه ساز نگاه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین