پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که حتی در صورت پذیرفته نشدن پیشنهاد اقدام مشترک با ائتلاف تحت رهبری آمریکا، مسکو از روز چهارشنبه به صورت کاملا یکجانبه وارد عمل شده و حملات هوایی علیه تروریست‌ها را از سر خواهد گرفت.

شعار سال: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو این حق را دارد که به صورت کاملا یکجانبه حملات خود علیه تروریست‌ها در سوریه را از چهارشنبه آینده (25 ماه مه) از سر بگیرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، شویگو همچنین تأکید کرد که مسکو همچنین این حق را دارد که گروه‌های مسلحی را که در سوریه فعالیت دارند و پیش از سر آمدن ضرب‌العجل تعیین شده به آتش‌بس ملحق نشده‌اند، هدف قرار دهد.

وزیر دفاع روسیه در سخنانی روز جمعه اعلام کرده بود: ما برای آغاز یک اقدام مشترک میان نیروهای هوایی روسیه و نیروهای هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری واشنگتن، به آمریکا پیشنهاد داده‌ایم که علیه جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه که از توافق آتش‌بس حمایت نمی‌کنند و نیز گروه‌های مسلحی که به صورت غیرقانونی از مرز ترکیه به سوریه وارد می‌شوند و همچنین گروه‌هایی که با عبور از این مرز با خود تسلیحات حمل می‌کنند، حملات مشترکی را از هفته آینده آغاز کنیم.

با این وجود، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از این اظهارات شویگو گفت که هیچ توافقی برای اقدام مشترک میان روسیه و آمریکا در سوریه صورت نگرفته است. وی علاوه براین تأکید کرد که مسکو و واشنگتن در حال مذاکره در خصوص «پیشنهادهایی برای در پیش گرفتن مکانیزمی باثبات برای نظارت و اجرای بهتر آتش‌بس در سوریه هستند».

پیش از اظهارات سخنگوی وزیر خارجه آمریکا، «جف دیویس» سخنگوی پنتاگون نیز گفته بود که نمی‌تواند به صورت مستقیم در این رابطه اظهار نظر کند چرا که هنوز این پیشنهاد رسما به آمریکا ارائه نشده است. با این وجود وی تأکید کرد که ارتش آمریکا هیچ همکاری و یا هماهنگی با روسیه در خصوص عملیات در سوریه انجام نداده است مگر در مواردی برای حفظ امنیت حریم هوایی پروازها در سوریه.

اما وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که اگر گروه‌های تروریستی توقف حملات را نپذیرند، روسیه این حق را دارد تا به صورت یکجانبه حملات علیه این گروه‌ها به منظور نابودی آنها را از تاریخ 25 مه (5 خردادماه) از سر بگیرد.

شویگو همچنین از گروه‌هایی که به توافق آتش‌بس ملحق شده‌اند نیز خواست تا مناطقی را که تحت کنترل جبهه النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی است ترک کنند.

وی گفت: ما معتقدیم که این اقدامات کمک خواهد کرد تا فرایند صلح در سوریه به تمام مناطق این کشور توسعه داده شود. قطعا این اقدامات با رهبری جمهوری سوریه نیز مورد توافق قرار گرفته است.

روسیه، از روز 8 مهرماه سال گذشته حمله به مواضع گروه‌های تروریستی داعش را در سوریه آغاز کرد.

ائتلافی متشکل از کشورهای غربی و عربی به رهبری آمریکا از یک سال پیش در سوریه انجام عملیات ضد داعش را آغاز کرده اما موفقیتی در عقب راندان این گروه به دست نیاورده بود.

مسکو منتقد حملات ائتلاف آمریکایی است و می‌گوید واشنگتن تنها وانمود کرده مواضع تروریست‌ها را بمباران کرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 ارديبهشت 1395، کد مطلب: -:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین