پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۹۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
فصل امتحانات دانشگاه نزدیک است و شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که درآمد مراقب‌های امتحان از هر آزمون چقدر است؟
شعارسال:فصل امتحانات دانشگاه نزدیک است و شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که درآمد مراقب‌های امتحان از هر آزمون چقدر است؟

شاید سوال خیلی‌ها باشد. اینکه کسی معلم یا غیرمعلم باشد و برای مراقبت از یک امتحان و با عنوان «مراقب» فعالیت کند، چقدر درآمد دارد؟

شاید همه کسانی که حتی یک بار هم پایشان به درس و مدرسه باز شده، از خود بپرسند که قیمت مراقبت از امتحان‌ها چقدر است. برخی از حقوق‌های بالا می‌گویند و برخی دیگر معتقدند که حقوق آن‌ها اندک است.

فصل امتحانات نزدیک می‌شود و تنها کافی است که گشتی در کانال‌هایی بزنید که دنبال نیرو به عنوان مراقب هستند. رقم‌ها بسیار کمتر از چیزی است که بتوان تصور کرد.

یکی از همین کانال‌ها در درخواست خود برای جذب مراقب در دانشگاه علمی کاربردی از رقم
۱۶ هزار تومان برای یک آزمون صحبت کرده است، یعنی به طور تقریبی اگر هر آزمون را دو ساعت در نظر بگیریم، رقم ساعتی ۸ هزار تومان به دست می‌آید.

در این آگهی آمده است: «دانشگاه علمی کاربردی کاراد برای امتحانات نیمسال اول به
۷ نفر مراقب (ترجیحا معلم) نیاز دارد.» این آگهی اعلام کرده که شرایط جذب مراقب به این صورت است که از ۲۲ دی ماه تا ۶ بهمن ماه به مدت دو هفته، روزی ۳ تا ۴ آزمون و هر آزمون ۱۶ هزار تومان به هر مراقب پرداخت می‌کند.
اگر این مراقب‌ها در هر روز
۴ امتحان را مراقبت کنند، روزی ۶۴ هزار تومان به دست می آورند. اگر دو روز آخر هفته را به عنوان تعطیلی در نظر بگیریم، برای دو هفته یعنی ۱۰ روز چیزی در حدود ۶۴۰ هزار تومان به دست می‌آید. اگر برای هر دانشکده که زیرمجموعه دانشگاه‌های کشور است، تعداد ۳۰ مراقب در نظر بگیریم، عدد ۱۲.۸ میلیون تومان برای هر دانشکده می‌شود، یعنی هر یک از دانشکده‌ها ۱۲.۸ میلیون تومان برای دو هفته آزمون هزینه می‌کنند. البته این رقم بسیار اندک است، اما هزینه‌بر بودن امتحانات به شیوه فعلی، چیزی است که تاکنون بار‌ها از آن صحبت شده است.

پیش از این نیز خبرگزاری ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در گزارشی به نقل از حسن کریمی مدرس واحد یادگار امام (ره) نوشته بود: «برگزاری امتحانات به شکل فعلی معایبی دارد؛ به‌طور مثال پنج میلیون و
۴۰۰ هزار تومان هزینه در سال ۱۳۹۵ تنها برای مراقبت در حوزه امتحانات در این واحد دانشگاهی هزینه شده است. امنیت پایین برگزاری امتحانات به دلیل عدم حضور خود استاد، عدم آشنایی برخی از مراقبان با نحوه برگزاری امتحانات و همچنین تعطیلی دوهفته‌ای بخش جوابگویی به ارباب‌رجوع در یک ترم از جمله معایب طرح فعلی است؛ در حالی که در طرح جدید خود استاد موظف است در طول ترم دانشجو را همانند دانشگاه‌های معتبر ارزیابی کرده و خودش نسبت به برگزاری امتحان نیز اقدام کند.»


همین صحبت‌ها نشان از بالا بودن هزینه برگزاری امتحان‌ها به شیوه فعلی دارد؛ شیوه‌ای که دست‌کم نزدیک به
۲۰ سال است که در سیستم آموزشی کشور پابرجاست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد 24، تاریخ انتشار9دی 97،کدخبر: 160172،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
ارزشیابی باید پیوسته و مستمر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین