پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
حسین بهاروند موسس و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، برنده جایزه سال 2019 آکادمی جهانی علوم ( Twas )در رشته زیست شناسی شد. آکادمی جهانی علوم (TWAS )، یک نهاد معتبر بین المللی است که ماموریت آن گسترش و کمک به پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه است.

شعار سال: آکادمی جهانی علوم (TWAS ) که زیر نظر یونسکو مدیریت می شود، بیش از یک هزار و ۱۰۰ دانشمند برتر از جمله ۱۵ برنده جایزه نوبل عضو هستند. هر ساله آکادمی TWAS جوایز خود را در ۹ حوزه علمی به دانشمندان برگزیده کشورهای در حال توسعه به پاس سهم قابل توجهشان در پیشرفت و کاربرد علم و فناوری به منظور توسعه پایدار اعطا می کند.

این نهاد در سال ۲۰۱۹ جایزه ویژه خود در حوزه زیست شناسی را به حسین بهاروند، استاد پژوهشگاه رویان، به واسطه خدمات ارزنده در تولید و نگهداری سلول های بنیادی و ارائه مفاهیم جامعی از پرتوانی و تمایز این سلول ها به سلول های عصبی، قلبی و کبدی اهدا خواهد کرد.

این نخستین باری است که در حوزه زیست شناسی یک دانشمند ایرانی موفق به دریافت این جایزه می شود. این جایزه در سال آینده طی مراسمی در بیست و نهمین کنفرانس عمومی TWAS به صورت رسمی اهدا خواهد شدحسین بهاروند، استاد ممتاز، موسس و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان است. وی در سال ۱38۲ برای اولین بار سلول های بنیادی جنینی انسانی و موشی را در ایران تولید کرد و در سال ۱387 به همراه همکارانش موفق به تولید سلول های بنیادی پرتوان القائی انسانی و موشی شد.

این فعالیت ها او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه گذاری و پیگیری کنند. زمینه های پژوهشی او پیرامون ارتقاء تحقیقات ترجمانی و پزشکی بازساختی از دیدگاه سلول های بنیادی، زیست شناسی تکوینی و مهندسی با الهام از طبیعت برای مطالعات مهندسی بافت و سلول است.

وی در کارآزمایی های بالینی متعدد و پیوند سلول های بنیادی بافتی مشارکت داشته است و در زمینه توسعه تولید صنعتی سلول فعالیت می کند. تاکنون از ایشان بیش از 3۵۰ مقاله علمی بین المللی و چهار کتاب به زبان انگلیسی توسط انتشارات Springer و John Wiley به چاپ رسیده است. وی تاکنون موفق به کسب 3۰ جایزه ملی و بین المللی شده است. از جمله این افتخارات، دریافت جایزه بین المللی یونسکو در حوزه علوم زیستی در سال ۲۰۱4 به واسطه تحقیقات روی سلول های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی در راستای بهبود کیفیت زندگی انسان ها است. همچنین، وی در سال ۲۰۱7 به عنوان یکی از ۲۰ فرد تاثیر گذار سلول های بنیادی از سوی سایت معتبر Niche The در سطح جهانی معرفی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار 16 دی 97، کد مطلب: 41318، www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین