پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
پدر آرین غلامی می‌گوید با وجود اینکه آرین در سوئد تنها بود و هیچ‌یک از مسؤولان فدراسیون در کنارش نبودند، این تصمیم بزرگ را بدون مشورت با کسی گرفت و وفاداری خودش را به آرمان‌های کشور و پرچم عزیز ایران اثبات کرد.
شعارسال: آرین غلامی استاد بین‌المللی شطرنج اهل شهرستان قائم‌شهر، در مسابقات جهانی «ریلتون کاپ سوئد» در بخش استاندارد (فکری) ضمن عبور از ریتینگ زنده ۲۵۰۰ موفق به کسب اولین نورم استاد بزرگی شد.

آرین در بخش بلیتس (برق‌آسا) با به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی حاضر به رقابت با شطرنج‌باز این رژیم نشد و به‌عنوان قهرمانی این رقابت‌ها پشت‌پا زد اما قطعاً این نایب‌قهرمانی که سرمنشأ آن منش و مرام پهلوانی‌ بوده، باارزش‌ترین مدال دوران قهرمانی آرین است.

بنای گفت‌وگو با آرین را داشتیم اما به‌دلیل حضور در مسابقات شطرنج ارمنستان و کسب دومین نورم استاد بزرگی، عازم این کشور شد.

محمد غلامی، پدر آرین و دبیر هیأت شطرنج قائم‌شهر در گفت‌وگو با فارس، با روایت اقدام پهلوانانه آرین ابعاد بیشتری از این حماسه را تشریح کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فرزند شما قبل از حضور در این رقابت‌ها پیش‌بینی می‌کرد که اگر در شرایط مسابقه با بازیکن رژیم اشغال‌گر قدس قرار گرفت، تصمیم به ترک سالن مسابقه کند؟ گفت: قبل از سفر برنامه‌های مسابقات مشخص نبود، آرین در بخش بلیتس تا دوره ششم همه حریفان را مغلوب کرده بود اما متأسفانه در دور هفتم باید به رقابت با شطرنج‌باز اسرائیلی می‌پرداخت که با امتناع از رویارویی با شطرنج‌باز این رژیم غاصب، از قهرمانی بازماند.

* مقام پهلوانی را به شهوت قهرمانی ترجیح داد

پدر آرین غلامی استاد بین‌المللی شطرنج در پاسخ به این سؤال که آیا شما در جریان این تصمیمش بودید؟ خاطرنشان کرد: اصلاً فرصتی نبود تا ما متوجه شویم، پس از اتمام مسابقه به مادرش پیام داد که به‌دلیل امتناع از بازی مقابل بازیکن اسرائیلی، به مقام دوم دست پیدا کرده است؛ همان لحظه خدا را شکر کردیم که آرین در حالی که تنها ۱۷ سال سن دارد، مقام پهلوانی را به شهوت قهرمانی ترجیح داد.

* کسی به آرین مشورتی نداد؛ او در سوئد تنها بود

وی با اعلام اینکه از دو جهت بسیار خوشحال شدم، عنوان کرد: اول اینکه اسرائیل را به رسمیت نشناخت؛ دوم اینکه در این سن کم با وجود اینکه آرین در سوئد تنها بود و هیچ‌یک از مسؤولان فدراسیون اعم از کادر فنی، حراست و ... در کنارش نبودند، این تصمیم بزرگ را بدون مشورت با کسی گرفت و وفاداری خودش را به آرمان‌های کشور و پرچم عزیز ایران اثبات کرد و در مسیری قرار گرفت که شهدا برای دفاع از انقلاب اسلامی برای آن جان دادند.

* آرین تنها ۳ دقیقه فرصت تصمیم‌گیری داشت

غلامی با اشاره به اینکه خدا را شکر می‌کنم که فرزندم راه پهلوانان و قهرمانان واقعی این سرزمین را طی کرده است، تصریح کرد: در بازی‌های یک‌روزه وقتی جدول مسابقات مشخص شد، فاصله بین بازی ششم و هفتم تنها ۳ دقیقه بود، در این مدت کوتاه آرین باید این تصمیم بزرگ را می‌گرفت که به نظر من موفقیت آرین برای این اقدام بزرگ به اندازه یک دنیا قهرمانی می‌ارزد.

وی با عنوان اینکه آرین در طول سال شاید حدود ۵۰ بار در مسابقات مختلف شرکت می‌کند، اضافه کرد: اما تنها در دو مسابقه‌ای که فدراسیون آن را هماهنگ می‌کند ما هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم.

* تمام هزینه‌های سنگین آرین به دوش خانواده است

پدر آرین غلامی استاد بین‌المللی شطرنج با بیان اینکه آرین تا اینجای کار که به این مراحل از موفقیت و افتخار رسیده، تمام هزینه‌های مسافرت‌ها، مسابقات و مربیانش، به‌عهده ما بوده که حتی برای تأمین هزینه‌ها مجبور به فروش زمین نیز شدم، ادامه داد: هزینه سنگین ۱۵ میلیون تومانی حضور در مسابقات سوئد را خودم دادم و به نظرم بهترین سرمایه‌گذاری زندگی‌ام در این مقطع از زمان با اقدام ارزنده آرین، انجام شد.

وی با قدردانی از تماس‌هایی که از دفتر مقام معظم رهبری و برخی از شخصیت‌های مذهبی گرفته شد، گفت: بسیاری از چهره‌های بزرگ ملی و استانی یا با آرین تماس گرفتند و یا با صدور پیام، باعث دلگرمی فرزندم شدند.

* رئیس هیأت شطرنج مازندران به خودش اجازه حتی یک تماس را نداد

غلامی با تشکر از حضور مهرداد پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج و افشین حسین‌زاده رئیس هیأت شطرنج قائم‌شهر و همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم استقبال از آرین در فرودگاه امام خمینی(ره) تأکید کرد: متأسفانه محمد علی‌نژاد رئیس هیأت شطرنج مازندران حتی تماسی هم با آرین نگرفت.

پدر آرین غلامی استاد بین‌المللی شطرنج گفت: آرین چندی پیش به همراه ۳ تن دیگر از قهرمانان شطرنج ایران و جهان در مجمع انتخاباتی ریاست هیأت شطرنج مازندران، به‌دلیل عملکرد ضعیف علی‌نژاد، حاضر نشدند به او رأی دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 19 دی 1397 ، کدخبر: 13971019000934 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین