پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۸۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
قائم مقام اسبق بانک مرکزی با بیان این که پیش شرط های لازم برای حذف صفر از پول ملی وجود ندارد گفت: مطرح کردن مسئله حذف صفر در شرایط فعلی به نوعی سرگرم کردن مردم و رسانه‌هاست تا از مسائل اصلی و کلیدی غافل شوند.

شعارسال:حیدر مستخدمین حسینی، قائم مقام اسبق بانک مرکزی، در مصاحبه با رادیو در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی بزرگتری وجود دارد که با حذف صفر از پول ملی نمی توان آن را حل کرد و در شرایط کنونی مسئولان بانک مرکزی باید از این فرعیات گذر کرده و به مسائل اصلی اقتصاد بپردازند.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم دو عامل کلیدی بدهی های بالای دولت ها و همچنین افزایش نرخ تورم موجب شد که حذف صفر از واحد پولی مورد توجه قرار بگیرد و تاکنون نیز 50 کشور اقدام به این امر کرده اند که در برخی از کشورها نیز حذف 6 صفر از پول ملی صورت گرفته است.

مستخدمین حسینی ادامه داد: باید بازارهای اقتصادی در تعادل قرار بگیرند، اصلاح نظام بانکی انجام شود، جلوگیری از ایجاد نقدینگی های جدید و هدایت نقدینگی موجود به سمت بازارهای مولد صورت بگیرد، زیرا این مسائل در واقع از زیرساخت های حذف صفر از پول ملی هستند.

قائم مقام اسبق بانک مرکزی توضیح داد: مطرح کردن مسئله حذف صفر در شرایط فعلی به نوعی سرگرم کردن مردم و رسانه هاست تا از مسائل اصلی و کلیدی غافل شوند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که فضای کسب و کار بهبود پیدا نکند و محدودیت های موجود در این فضا توسط دولت و مجلس رفع نشود و در خصوص مسائل مربوط به تورم و افزایش سطح عمومی قیمت ها چاره اندیشی نشود، حذف صفر از پولی هیچ کمکی به اقتصاد نخواهد کرد.

مستخدمین حسینی بیان کرد: بودجه 98 نشان می دهد که دوباره به دوره رکود تورمی وارد خواهیم شد لذا باید در ابتدا اقتصاد از رکود خارج شده و شرایط برای رونق اقتصادی آماده شود، چراکه در غیر این صورت حذف صفر از پول ملی تنها هزینه هایی را بر روش مردم می گذارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار19دی 97، کدخبر: 1918793،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین