پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴
حمام فین کاشان همان مکانی است که میرزا تقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در بیستم دی ماه سال ۱۲۳۰ هجری خورشیدی در آن به قتل رسید.

شعارسال: حمام فین کاشان همان مکانی است که میرزا تقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در بیستم دی ماه سال ۱۲۳۰ هجری خورشیدی در آن به قتل رسید.

 بیستم دی‌ماه سالروز قتل میرزا محمدتقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران به فرمان ناصرالدین شاه قاجار است.

هر چه نام والای امیرکبیر یادآور اصلاح، پیشرفت، لیاقت و شایستگی است، عزل و قتل او از جمله خاطرات تلخ و ناگوار حافظه تاریخی مردم ایران است چگونگی قتل امیرکبیر ماجرایی تأمل و تأثربرانگیز است که افراد و عوامل بسیاری در آن نقش دارند.

اقدامات و برنامه‌های اصلاحی امیرکبیر به مذاق بسیاری از رجال سیاسی، دیوانیان سنتی، دولتمردان، درباریان و سفارتخانه‌های خارجی خوش نیامد و از همان آغاز سر ناسازگاری با او برداشته و اندک اندک موفق شدند تخم بدگمانی و سوءظن را نسبت به امیرکبیر در دل شاه بکارند.

در میان دشمنان و بدخواهان امیرکبیر یک نام از دیگران پررنگ‌تر و برجسته‌تر است مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه و مادرزن امیرکبیر که سرسختانه و مجدانه در راه سقوط امیر کوشید تا بالاخره موفق به عزل و پس از چندی قتل او در حمام فین کاشان شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:20 دی 97، کدخبر: 1917460،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین