پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: قانون کشور مدسازی براساس فرهنگ بومی را تائید کرده و باید تلاش کرد مدی وارد بازار شود که متناسب با درون کشور باشد چراکه مدهای خارج از کشور از نظر ما مطرود است.

شعارسال:

حمید قبادی، در پاسخ به این سوال که فاکتورهای بومی هر منطقه چه تاثیری در مدسازی دارد، اظهار داشت: کاربرد المان‌ها و فاکتورهای منطقه‌ای و بومی در طراحی لباس یک روش حرفه‌ای مدسازی است که در کارگروه ساماندهی مد و لباس به این مسئله توجه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مد و لباس در استان‌های مختلف گفت: قانون کشور مدسازی براساس فرهنگ بومی را تائید کرده و باید تلاش کرد مدی وارد بازار شود که از متناسب با درون کشور باشد چراکه مدهای خارج از کشور از نظر ما مطرود است.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد افزود: بسیاری از آثاری که در این جشنواره‌ها عرضه شده به دید کارشناسی و تخصصی قابلیت تولید انبوه را دارد.

قبادی با بیان اینکه باید ابتدا در این جشنواره‌ها نگاه کاربردی حاکم شود، خاطرنشان کرد: باید اجازه داد تا نمونه کارها وارد بازار شود و بعد از آن فاکتورهای تجاری‌سازی را اعمال کرد.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از طرح‌های ارائه شده برای پوشش در جامعه مناسب نیست، تصریح کرد: باید به سلیقه مردم احترام گذاشت و کاری کرد که با تنوع و خلاقیت امکان انتخاب بیشتر برای مردم به وجود آید.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا وی به عنوان مخاطب حاضر به خرید چنین لباس‌هایی برای خانواده خود است یا خیر، گفت: اینکه لباس در کجا استفاده شود بسیار مهم است و به اقتضای سلیقه خودم نمونه‌هایی از این جشنواره را برای خرید انتخاب می‌کنم.

به گزارش تسنیم در نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی استان فارس طرح‌ها و لباس‌هایی ارائه شده بود که بیش از اینکه کاربردی باشند، نمایشگاه‌‌پسند بودند یا اینکه طرح‌هایی در دوخت لباس‌ها به کار رفته بود که هرچند خلاقیت هنرمند را می‌رساند اما با مفهوم واقعی لباس که پوشاننده و شیک است، مغایر بودند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395، کدخبر:1084403 www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین