پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۸۳۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۹
رییس اداره نظارت و بازرسی دانشکده های فنی و حرفه ای کشور گفت: هم اکنون 173 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در مناطق مختلف کشور فعال هستند.

شعارسال:  رییس اداره نظارت و بازرسی دانشکده های فنی و حرفه ای کشور گفت: هم اکنون 173 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در مناطق مختلف کشور فعال هستند.

علی موسوی روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: تمام استان های کشور از جمله اردبیل در راستای توزیع عدالت محورانه امکانات تحصیلی و راه اندازی دانشکده های فنی و حرفه ای از این دانشکده ها بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته های تحصیلی در دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار و متناسب با نیاز مناطق کشور است، اظهار داشت: بیشتر رشته های فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار راه اندازی شده و برای توسعه این رشته های تحصیلی از سوی شورای گسترش تلاش می شود.

او گفت: بیش از 160 هزار دانشجو مشغول تحصیل در دانشکده های فنی و حرفه ای هستند و 95 درصد از رشته های تحصیلی دایر در این مراکز فنی و پنج درصد همچون رشته های تحصیلی حسابداری ، تربیت بدنی و کشاورزی نیز غیر فنی هستند.

موسوی بیان کرد: ایجاد امکانات تحصیلی مناسب در مناطق محروم و کم برخوردار و ارائه خدمات دانشجویی از جمله غذای رایگان ، خوابگاه ، کمک هزینه تحصیلی و تسهیلات ازدواج به دانشجویان در اولویت قرار دارد.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: با کاهش جمعیت دانشجویی در سایر دانشگاه های این منطقه فضا برای بهره مندی آموزشکده فنی و حرفه ای و استفاده از فضاهای خالی برای راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای واحد خواهران فراهم شده است.

شهاب ناصری ، رییس دانشکده فنی و حرفه ای خلخال هم گفت: برای راه اندازی پنح رشته تحصیلی در واحد خواهران و 2 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی برای برادران در این دانشکده تلاش می شود.

او افزود: در سال تحصیلی جاری 200 دانشجو در 6 رشته تحصیلی معماری ، فناوری اطلاعات ، مکانیک خودرو و آی تی در 2مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل در این مرکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و آموزش عالی هستند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار: 27دی 97، کدخبر:83173936 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
خدا رو شکر که مراکز فنی و حرفه ای به مهارت پروری میپردازدو شغلهای خوبی بوجود آورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین