پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات به رییس کلانتری ۱۶۶ لواسانات، سگ گردانی در پارک‌ها ممنوع اعلام شد.

شعار سال: روزجمعه ۲۳ آذرماه، یک خانواده تهرانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان واقع در شما تهران رفته بودند مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند که در این حادثه بهار، دختر مشغول بازی در این پارک از ناحیه دست و پا دچار جراحت سنگین شد. پدر بهار، دختر مجروح شده در این حادثه گفته بود: «ما روز تعطیل برای تفریح و دوچرخه سواری دخترم به این پارک در لواسان رفتیم. تا اینکه یک خودرو در خیابان مجاور پارک می‌کند و یکباره دو سگ از نژاد‌های پیتبول و ژرمن شپرد بدون قلاده و کنترلی از خودرو خارج شدند و دور ما را می‌گیرند. یکباره صاحبان سگ فریاد می‌زنند که کسی از جایش تکان نخورد، اما دخترم بهار حسابی ترسید و به همین خاطر به سمت مادرش دوید که همین کار باعث تحریک و حمله سگ‌ها به بهار شد.»

وی درباره زمان وقوع این حادثه گفته بود: «بعد از اینکه این اتفاق افتاد ما تلاش می‌کردیم سگ را از بهار جدا کنیم، اما سگ‌ها جدا نمی‌شدند و من و دوستم به سگ‌ها لگد می‌زدیم که دخترم را رها کنند که صاحبان سگ‌ها به ما خرده گرفتند که چرا سگ‌ها را می‌زنید؟ ما بلافاصله به بهار را بیمارستان منتقل کردیم و به پلیس هم زنگ زدیم. شدت جراحت دخترم به قدری سنگین بود که در چند روزی که بیمارستان حضور داشتیم نمی‌توانستند او را به راحتی شستشو بدهند و هربار برای شستشو باید او را بیهوش کامل می‌کردند. صاحبان سگ نیز با قید وثیقه آزاد شدند و متاسفانه هیچ جریمه قانونی جز دیه وجود ندارد.»

بر همین اساس شریعتی رییس دادگستری لواسانات هم ضمن ابراز تاثر از وقوع چنین اتفاقی، در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: پدر این دختر به دادگاه مراجعه کرد و بنده نیز پدر متهم را خواستم و عنوان کردم که این اتفاق به دلیل سهل انگاری پسر شما رخ داده است و ایشان نیز قول داد که تمام هزینه‌های انجام شده و حتی هزینه جراحی پلاستیک را پرداخت نماید هرچند تالمات روحی واره قابل جبران نیست.

رییس دادگستری لواسانات با بیان اینکه پرونده به شعبه ارجاع شده و در حال رسیدگی است، ادامه داد: پرونده طول درمان دارد و به دلیل اینکه هنوز نظر قطعی پزشکی قانونی در رابطه با تعیین میزان دیه ارسال نشده، رای صادر نگردیده است.

شریعتی با اشاره به تودیع قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای متهم، گفت: به طور تقریبی دو برابر میزان دیه وثیقه تعیین گردیده و متهم با قرار آزاد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در قانون برای فردی که حیوان او به شخصی حمله کند حتی با فرض اینکه خدای ناکرده منتهی به فوت شود مجازاتی غیر از دیه تعیین نشده است که این نقص قانون هست و ضرورت دارد قانونگذار به این موضوع ورود کرده و مجازات‌ها دیگری نیز تعیین نماید و از ورود سگ به اماکن عمومی ممانعت گردد که این ممانعت از ورود سگ به اماکن عمومی از قبیل: پارک‌ها با دستور قضایی دادستان‌ها در راستای پیش گیری از جرم امکان پذیر هست.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به دستور کتبی و شفاهی به کلانتری پس از وقوع این اتفاق، تصریح کرد: در این دستور که در راستای پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته تاکید شده که اجازه ندهند شخصی به همراه سگ در اماکن عمومی حاضرشود و اگر کسی علیرغم تذکر کلانتری به این کار ادامه دهد و به دستور قضایی توجه نکند دستور بازداشت وی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون شاکی می‌تواند ضرر و زیان مادی و معنوی ناشی از جرم را مطالبه نماید و در این پرونده نیز تمام ضرر و زیان مادی و هزینه‌های بیمارستان و ضرر و زیان معنوی از جمله تالمات روحی وارده به پدر و مادر و دختر خردسال مصدوم قابل مطالبه هست و با درخواست شاکی به این موضوع نیز رسیدگی میشود.

شریعتی با رد آقازاده بودن متهم، تصریح کرد: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و متهم فردی عادی است که متاسفانه با بی احتیاطی و سهل انگاری باعث وقوع چنین حادثه ناگواری شده است.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به اینکه سهل انگاری متهم محرز است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم. پس از این اتفاقات امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات به رییس کلانتری ۱۶۶ لواسانات، سگ گردانی در پارک‌ها ممنوع اعلام شده است.

گفتنی است در ارتباط با همین موضوع خبری منتشر شد مبنی بر اینکه با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات به رییس کلانتری ۱۶۶ لواسانات، سگ گردانی در پارک‌ها ممنوع اعلام شده است. در بخشی از این نامه با اشاره به حادثه اخیر در پارک دریاچه لواسان به علت سهل انگاری صاحب سگ و حمله به دختر بچه آورده شده است: در راستای پیشگیری از جرم، سگ گردانی در پارک‌ها که احتمال حمله به عابرین و یا احساس ناامنی برای افرادی که برای پیاده روی و یا تفریح مراجعه نموده‌اند را به همراه داشته، ممنوع است.

رئیس حوزه قضایی لواسانات به رییس کلانتری ۱۶۶ لواسانات تاکید کرده است که با همکاری ماموران شهرداری به محض مشاهده به صاحب سگ متذکر گردند تا سریعا نسبت به انتقال آن اقدام و در صورت عدم اجرای دستور قضایی نسبت به جلب وی اقدام و نتیجه جهت اقدامات قانونی به این حوزه قضایی اعلام شود.

سگ گردانی در پارک‌های لواسان ممنوع شد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار 1 بهمن 97، کد مطلب: 871481:www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
خب خداروشکر یکی از مشکلات عظیم مملکت حل شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین