پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
در سه سیستم پرورش نژادهای بومی، پرورش خالص وارداتی و آمیخته با نژادهای بومی در سال ۹۷ تعداد دام هایی که تحت پوشش مدیریت اصلاح نژاد قرار گرفته اند حدود ۵۰ هزار راس برای پرورش صنعتی بوده است.دکتر مرتضی رضایی امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در سال ۵۷ حدود ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ، ۱۶۰ هزار تن تخم مرغ و دو میلیون و ۶۲۰ هزار تن شیر تولید می شده که این ارقام به ترتیب در سال ۹۷ به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن، ۹۰۰ هزار تن و ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

شعار سال: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، افزایش ۱۵ برابری تولید گوشت مرغ، افزایش ۵.۶ برابری تخم مرغ و همچنین افزایش ۴.۱ برابری تولید شیر را از دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش تولیدات دامی کشور عنوان کرد.

دکتر مرتضی رضایی امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در سال ۵۷ حدود ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ، ۱۶۰ هزار تن تخم مرغ و دو میلیون و ۶۲۰ هزار تن شیر تولید می شده که این ارقام به ترتیب در سال ۹۷ به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن، ۹۰۰ هزار تن و ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

وی میزان تولید گوشت قرمز در سال ۵۷ را ۳۹۷ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم تولید در سال ۹۷ به ۸۶۰ هزار تن افزایش یافته است.

رضایی درباره تولید عسل نیز گفت: در سال ۵۷ حدود ۶۶۰ تن عسل تولید شده که این رقم با افزایش ۱۳.۳ برابری به ۸۸ هزار تن رسیده است.

وی گفت:سرانه مصرف شیر در سال ۹۷ ۱۱۵ کیلوگرم، گوشت قرمز حدود ۱۲ کیلوگرم، گوشت مرغ ۲۹ کیلوگرم، تخم مرغ ۱۱ کیلوگرم و عسل یک کیلوگرم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر هر ایرانی از محل تولیدات دامی با احتساب محصولات شیلاتی ۳۶ گرم مصرف سرانه روزانه پروتئین حیوانی دارد که این عدد ارزشمندی به لحاظ تغذیه ای است.

وی احداث ۵۳ واحد جدید پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۳۰ هزار راس و احداث ۶۰ واحد جدید پرورش گاو و گاومیش با ظرفیت ۱۱۰ هزار راس را از اقدامات سال ۹۷ عنوان کرد.

رضایی ادامه داد: در سه سیستم پرورش نژادهای بومی، پرورش خالص وارداتی و آمیخته با نژادهای بومی در سال ۹۷ تعداد دام هایی که تحت پوشش مدیریت اصلاح نژاد قرار گرفته اند حدود ۵۰ هزار راس برای پرورش صنعتی بوده است.

وی پیش بینی کرد در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۱۴۰ هزار راس برسد.

رضایی گفت: با این افزایش ۱۴۰ هزار راسی برآورد می کنیم حدود ۴۱۰ هزار تن شیر از محل بز شیری و ۲۰ هزار تن گوشت قرمز به تولیدات این بخش اضافه شود.

وی در عین حال پرورش صنعتی گوسفند تحت مدیریت اصلاح نژاد دامی را ۶۰ هزار راس عنوان و پیش بینی کرد این عدد در سال ۱۴۰۰ به حدود ۸۰۰ هزار راس برسد.

رضایی با بیان این که در سال ۹۷ حدود ۱۲ هزار تن گوشت شتر مرغ در کشور تولید شده است، اظهار داشت: امسال حدود ۱۸ هزار تن تولید شیر شتر داشته ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری انتخاب تاریخ انتشار 1 بهمن 97، کدخبر: 454455، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین