پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در میدان بهارستان میزبان دومین مناظره دو دیدگاه متفاوت است. مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی، معاون سیاسی وزیر کشور دوران اصلاحات و نماینده اصولگرای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بازخوانی وقایع پیش و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 پرداختند.
شعارسال: سالن اینبار پر تر از روز نخست است و تعداد خبرنگاران بیشتری از هر دو دیدگاه سیاسی در محل حاضرند. علیرضا زاکانی برخلاف مرتبه نخست که تنها با یک تبلت پا به میدان مناظره گذاشته بود، با چندین جلد کتاب وارد سالن شد و به فاصله چند دقیقه بعد از او مصطفی تاجزاده به مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی وارد شد.

دیوارهای سالن با تصاویری از امام خمینی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای، شهید مطهری، شهید چمران، آیت‌الله طالقانی و شهید رجایی تزئین شده است.

تاجزاده بر اساس قرعه نخستین فردی است که از انتخابات 88 خواهد گفت. او در ابتدا به ماجرای مستندی اشاره کرد که در روزهای اخیر جنجال‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به خود اختصاص داده بود.

مستند «طراحی سوخته» که توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده بود با انتقاد تاجزاده مواجه شد. معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات پخش این قبیل مستندات و اعتراف‌گیری‌ها را «غیرقانونی»، «غیرشرعی»، «غیرانسانی» و «غیراخلاقی» دانست و تاکید کرد که این قبیل اقدامات به سود جمهوری اسلامی ایران نیست.

او همچنین از افراد و خانواده‌هایی که در جریان مناظره گذشته از آن‌ها اسم نبرده بود، عذرخواهی کرد.

تاجزاده: اصولگرایان مصونیت کامل دارند

تاجزاده در ادامه اظهارات خود گفت: «در انتخابات آن سال به استناد تخلفاتی که صورت گرفته بود، از آقای جنتی شکایت کردم. به دادگاه من سریعا رسیدگی شد اما به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی نشد.»

او بیان کرد: «از سال 84 تمام تبلیغات (...) اصولگرایان بر این بود که من در این انتخابات تقلب کردم، و استنادشان هم همان صندوقی بود که می گفتند رایش صفر است. سال 94 از آقای باهنر می‌پرسند که چرا در انتخابات شرکت نمی‌کنی؟ چون می‌دانی شکست می‌خوری؟ او پاسخ می‌دهد که در مجلس ششم مطمئن بودیم که اصلاح‌طلبان برنده خواهند بود ولی مجلس دهم را مطمئن بودیم که اصولگرایان خواهند برد بنابراین بود و نبود آقای باهنر فرقی نداشت.»

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: «مجلس ششم مطمئن بودند می‌بازند، سه ماه کشور را معطل نگه داشتند. آقای محمدرضا خاتمی کلامی در خصوص انتخابات حرف بزند سریعا دادگاه تشکیل می‌دهند ولی آقای شریعتمداری من را آقای تقلب خطاب کرد و هیچ‌گاه دادگاهی ورود نمی‌کند. آن‌ها مصونیت کامل دارند هرچه می‌خواهند بگویند و برخورد فقط با ما صورت می‌گیرد.»

تاجزاده یادآور شد: «من چند سوال هم از جلسه قبل از آقای زاکانی داشتم. چون ایشان آزادی‌خواه هستند و ما دیکتاتور، ایشان نظرشان را در مورد توقیف فله‌ای مطبوعات بگویند. صد نشریه تعطیل شد، نظرشان را بدهند در مورد این کار. دوم در مورد نظارت استصوابی و لغوش ایشان مدافع انتخابات آزاد هست یا خیر؟ سوم سوال کردم که بفرمایند نظرشان درباره لباس شخصی‌ها با همه جنایتی که کردند چیست؟ چهارم هم قاتل عزت ابراهیم‌نژاد چه شد؟ ایشان گفتند چند نیروی انتظامی در 78 کشته شدند، اسم آن افراد را بگویند و در مورد پخش اعترافات اخیر نیز توضیح دهند.»

زاکانی: شما دیکتاتور هستید

در ادامه این مناظره علیرضا زاکانی در پاسخ به اظهارات تاجزاده بیان کرد: «شما سر مردم را کلاه می‌گذارید، دیو و دلبری نکنید.»

او همچنین در پاسخ به اظهارات تاجزاده درباره پخش اعترافات اسماعیل بخشی، گفت: «این اتفاق در وزارت اطلاعات دولت شما صورت گرفته است. قوه‌قضائیه هم این مسئله را بررسی کرد و دید ادعاهای آن فرد دروغ است، حال باید چه کند؟ دستگاه‌های امنیتی در برابر حرف‌های دروغ چه باید کنند؟ شما که نمی‌خواهید اینجا از یک کذاب دفاع کنید؟»

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی، گفت: «از نظر ما اتفاق بد بازداشت مرضیه هاشمی است که مشخص کرد که چگونه آمریکا مدافع حقوق بشر، حقوق زنان و مسلمانان است. آقای تاجزاده هم اظهار نظر کنند تا مشخص شود که نگاهشان به آمریکا چگونه است.»

او افزود: «من در جلسه اول عرض کردم که مثلثی شوم مسبب مشکلات کشور است، تجربه چهل ساله گذشته هم گفته که اگر به خدمت مردم و تبعیت از رهبری بپردازیم موفق می‌شویم این الگویی است که در چهل سال گذشته برای موفقیت داشته‌ایم که منافع کشور و ملت را در پی داشته است.»

زاکانی خاطرنشان کرد: «من هم سنگ پراکنی‌ها در کوی را و هم ورود نیروهایی انتظامی را به کوی محکوم کردم. قبلا هم خطاب به آقای تاجزاده گفتم که دیکتاتور هستند چون نانشان را از بحران می‌خورند. شما بحران‌زیست هستید. آقای تاجزاده قبول کند که اشتباه کرده است.»

او درباره مثلث شوم ادعایی خود نیز تاکید کرد: «مثلث قدرت، ثروت نامشروع و بیگانه پرستی آفتی است که آقای تاجزاده هم در این مثلث گرفتار است. شما سر مردم را کلاه می‌گذارید. دیو و دلبری نکنید. بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1397 ، کدخبر: 1225250 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
دادکان در مورد هر دو حزب به خوبی اظهار نظر کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین